تحلیل مالی دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی

این وبلاگ توسط جمعی از دانشجویان مدیریت مالی دانشگاه علوم اقتصادی به عنوان پروژه ی کلاسی درس اصول مدیرت مالی2 اداره میشود.
این صفحه به صورت روزانه اپدیت میشود و مطالب آن شامل خلاصه ی روزنامه های اقتصادی و بورسی موجود من باب نگاهی کلی به موقعیت کلان اقتصادی و وضعیت موجود صنایع مختلف و همچنین گزارش های سایت کدال حول صنایع منتخب میباشد.

اخبار نفت و پتروشیمی

سه شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۲:۱۱ ب.ظ | | ۰ نظر

بازدید بیش از 200 سرمایه گذار خارجی از غرفه شبریز

مدیر فروش شرکت پالایش نفت تبریز از مذاکره با 200 سرمایه‌گذار خارجی در نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی خبر داد. سعید احمدی در حاشیه نمایشگاه با اشاره به اینکه تمام سعی شرکت بر انجام فروش داخلی و تامین نیاز مصرف‌کنندگان داخلی است، گفت: دو محصول قیر و حلال 402 را به کشورهای گرجستان، ارمنستان، آذربایجان و ترکیه صادر کرده‌ایم که ارز واردشده با نرخ دلار مبادلاتی تسعیر شده است. در همین راستا مهندس کاظمی معاون وزیر نفت در پالایش و پخش با حضور در غرفه پالایشگاه‌ها، در جریان دستاوردهای پالایش نفت تبریز قرار گرفت. از جمله طرح‌های کلان در دست اجرای پالایش نفت تبریز احداث واحد ایزومریزاسیون، طرح جامع ارتقای کیفی و احداث واحد روغن‌سازی است.همچنین این شرکت طرح زیست‌محیطی با سرمایه‌گذاری بالغ بر 160 میلیون دلار را در دست اجرا دارد. این طرح‌ها شامل چهار پروژه تصفیه گازوئیل، استحصال گوگرد از فرآورده‌های تولیدی، بازیافت گازهای ارسالی به سیستم مشعل و گرانول‌سازی گوگرد است که جملگی با هدف کاهش آلایندگی و ضایعات در حال انجام است.

 

افزایش واردات چین

واردات نفت چین، دومین وارد‌کننده بزرگ نفت خام جهان پس از آمریکا، در ماه آوریل برای سومین ماه متوالی افزایش داشته است. بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، داده‌های دولتی چین نشان می‌دهد که این کشور در ماه گذشته میلادی، بیش از 30 میلیون تن معادل 9/ 7 میلیون بشکه در روز نفت وارد کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 6/ 7 درصدی داشته است. همچنین بر اساس این گزارش چین در چهار ماه اول سال 2016 حدود 67/ 123 میلیون تن نفت وارد کرده است که نسبت به چهار ماه اول سال 2015 رشد 12 درصدی داشته است. افزایش واردات چین از قبل پیش‌بینی شده بود. چراکه منابع خارجی اعلام می‌کردند که افزایش تعداد پالایشگاه‌های کوچک محلی موجب افزایش تقاضای نفت خام این کشور خواهد شد. این در حالی است که به گزارش بلومبرگ رشد واردات نفت این کشور در ماه جاری نیز ادامه دارد. بلومبرگ در گزارشی به ترافیک نفتکش‌ها در بنادر چینی اشاره کرد و دلیل رشد تقاضای نفت این کشور را تقاضای پالایشگاه‌های مستقل دانست. واردات نفت چین در ماه آوریل نسبت به ماه قبل آن رشد 2/ 3 درصدی داشته و در سطح رکورد ماه فوریه (حدود 8 میلیون بشکه در روز) قرار گرفته است. در عین حال خالص صادرات فرآورده‌های نفتی این کشور حدود 10 درصد افت کرده است. یکی از کارشناسان نفتی به وال‌استریت ژورنال می‌گوید: این موضوع موجب امیدواری به بازار نفت شده، زیرا در زمانی که جهان در نفت زیادی غرق شده است، نیاز چین به نفت همچنان در سطح بالایی باقی می‎‌ماند.


بزرگان صنعت ال پی چی در تهران گرد هم آمدند

شرکت‌های بزرگ و فعال حوزه ال‌پی‌جی جهان از ٦٥ کشور از جمله استرالیا، انگلیس، هلند، نیوزیلند، هند و پاکستان برای نخستین بار در تهران گردهم آمدند. به گزارش «شانا» همایش بین‌المللی ال‌پی‌جی هرسال از سوی موسسه آرگوس (ARGUS) در کشورهای مختلف برگزار می‌شود و با توجه به اعلام آمادگی و پیگیری از سوی شرکت بازرگانی گاز ایران شرایط برگزاری این همایش در ایران مهیا شد. بر این اساس، فعالان حوزه ال‌پی‌جی جهان با توجه به ابهام در بازار جهانی، نوسان قیمت نفت، افزایش روز‌افزون تقاضا و با هدف بررسی بازارهای جدید و دسترسی به بهره‌وری بیشتر طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (٢٠ و ٢١ اردیبهشت ماه) برای نخستین بار در تهران گردهم آمده‌اند. برپایه این گزارش، این همایش، فعالان بازار منطقه و جهان را گردهم آورده تا درک اساسی از جریان‌های کنونی بازار را به دست آورند و با یکدیگر ارتباطات تجاری ایجاد کنند. این همایش که با توجه ویژه به چالش‌ها و نیازهای صنعتی برگزار شده است، عناوینی را پوشش می‌دهد که برای فعالان بازار اولویت‌بندی شده تا با در نظر گرفتن بهره‌وری، تجارت این محصول را گسترش دهند. افزون بر موارد یادشده، در این همایش گروهی از متخصصان حوزه ال‌پی‌جی و تجارت جهانی این محصول، بررسی‌های موردی را به اشتراک می‌گذارند و در حوزه‌های مختلف اطلاعاتی را در قالب سخنرانی و برگزاری پنل ارائه می‌کنند.


گروه 3



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی