تحلیل مالی دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی

این وبلاگ توسط جمعی از دانشجویان مدیریت مالی دانشگاه علوم اقتصادی به عنوان پروژه ی کلاسی درس اصول مدیرت مالی2 اداره میشود.
این صفحه به صورت روزانه اپدیت میشود و مطالب آن شامل خلاصه ی روزنامه های اقتصادی و بورسی موجود من باب نگاهی کلی به موقعیت کلان اقتصادی و وضعیت موجود صنایع مختلف و همچنین گزارش های سایت کدال حول صنایع منتخب میباشد.

گوشه ای از اخبار روزنامه دنیای اقتصاد

چهارشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۴، ۰۱:۲۲ ب.ظ | | ۰ نظر

توافق دو غول نفتی دنیا آیا تاثیری در قیمت نفت دارد؟
خبرها حاکی از  به توافق رسیدن دو کشور روسیه و عربستان برای به تعادل رساندن قیمت نفت دارد.این دو کشور در نشستی که داشتند با هم به توافق رسیدند که تولید نفت خود را در سطحی که هست نگه دارند. پس از این نشست و با انتشار اخبار آن با توجه به پیش بینی هایی هم که از قبل هم صورت گرفته بود و انتظار میرفت تغییر چندانی در قیمت نفت صورت نگرفت و این اقدام کافی نبود.نکته جالب در خصوص این نشست این است که این دو کشور تصمیم خود را مشروط به همکاری سایر کشورهای عضو اپک کرده اند این در حالی است که اهداف ایران و عراق افزایش در تولید است  و این خود یک چالش بزرگ است و باید دید در آینده چه اتفاقی خوهد افتاد.
اخبار بورسی و نگاهی به تاثیر عرضه اولیه بر بورس
هر چند شاخص بورس دیروز با کاهش 236 واحد به 77141 واحد رسید اما افزایش معاملات نشان از پویایی زیاد این بازار در زمان کنونی دارد. دیروز ارزش معاملات بورس و فرابورس به بیش از 1200 میلیارد تومان رسید.به نظر میرسد عامل این رشد عرضه اولیه شرکت پتروشیمی فجر باشد. بر خلاف باور عمومی که عرضه اولیه را عاملی برای خروج نقدینگی میداند تجربه های داخلی و بین المللی نشان داده که عرضه اولیه میتواند باعث هجوم سرمایه های جدید، بزرگ شدن بازارها، حفظ پویایی و سرشکن شدن نقدینگی در سهام جدید شود.
افزایش ریسک معاملات ارزی
افزایش نوسانات دلار موجب شده که ریسک انجام معامله در بازار ارز بالا رود این دامنه تغییرات صرفا روزانه نیست بلکه ممکن است ساعتی تغییر پیدا کند. این نوسانات باعث افزایش سود و زیان معامله گران شده است و این ریسک معاملات ارزی را بالا برده و اما بازار طلا هم مصون از نوسانات ارزی نبوده به طوریکه روز سه شنبه سکه در ابتدای روز 968 هزار تومان قیمت خورد که کاهش 18 هزار تومانی نسبت به روز قبل داشت این افت تحت تاثیر نوسانات ارز و کاهش قیمت انس جهانی طلا بود و در ادامه روز با افزایش قیمت انس جهانی قیمت آن به 680 هزار تومان رسید که باز هم کاهش 6 هزار تومانی نسبت به دوشنبه را نشان میدهد.

کیفیت یا قیمت؟

با برداشته شدن تحریم ها علیه کشورمان انتظار مشتریان از خودروسازان ایرانی بالاتر رفته است آنها انتظار کاهش قیمت و افزایش کیفیت خودرو های داخلی را دارند اما با توجه به شرایط فعلی آیا همچین امکانی برای خودروسازان فراهم است؟ با توجه به زیر ساخت های موجود در خودروسازای و قطعه سازی کشور نمی توان توقع برآورده شدن  هر دو این انتظارات را همزمان داشت آنچه که معقولانه به نظر میرسد این است که خودروسازان یکی از این اهداف را به عنوان انتخاب اول در نظر گرفته و تمرکز اصلی خود را روی آن بگذارد و در عین حال از هدف دوم غافل نشود تا در دراز مدت بتواند هر دو هدف را با هم به پیش ببرد.

گروه 3


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی