تحلیل مالی دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی

این وبلاگ توسط جمعی از دانشجویان مدیریت مالی دانشگاه علوم اقتصادی به عنوان پروژه ی کلاسی درس اصول مدیرت مالی2 اداره میشود.
این صفحه به صورت روزانه اپدیت میشود و مطالب آن شامل خلاصه ی روزنامه های اقتصادی و بورسی موجود من باب نگاهی کلی به موقعیت کلان اقتصادی و وضعیت موجود صنایع مختلف و همچنین گزارش های سایت کدال حول صنایع منتخب میباشد.

تحلیل اقتصادی اخبار 28 بهمن 1394

پنجشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۲۴ ق.ظ | | ۰ نظر


  • فولاد ایران :رو به رشد در سح کشور و بین الملل

 

با برگزاری بزرگترین همایش معدنی خاورمیانه و برنامه ریزی و تعیین استراتژی های جدید با هدف دستیابی به 55 تن ظرفیت تولید فولاد تا افق 1404 است.

برای پیش برد این اهداف جذب سرمایه ی داخلی و خارجی نیازمند است.در حال حاضر تولید فولاد در این کمتر از یک سوم این مقدار است.

با افزایش سرمایه رشد این صنعت و شرکت های فعال در این صنعت چشم گیر خواهد بود.

به گونه ای که در همایش برگزار شده توسط بهترین های جهان در این صنعت پیش بینی شده که به بزرگترین صنعت کشور تبدیل خواهد شد.با افزایش نرخ رشد که در نتیجه ی افزایش تولید حاصل خواهد شد و هم چنین افزایش صادرات  رابه دنبال خواهد داشت که این امر موجب افزایش درآمد شرکت های مرتبط ,eps و در نهایت dps خواهد شد ارزش سهام انها را به دنبال خواهد داشت.



 


  • کامیون های آلمانی به جاده  های ایران باز می گردند


عضو هیئت مدیره گروه خودروسازی مان آلمان از تفاهم نامه همکاری با یکی از شرکت های ایرانی برای واردات کامیون و موتور های سنگین  ساخت این شرکت خبر داد.

خودرو سازی مان و گروه صنعتی لینده دو واحد بزرگ صنعتی در ایالت باواریاست که نمایندگان بخش خصوصی ایران از آن بازدید کردند و با جدید ترین فناوری های به کار رفته در این بنگاه های تولیدی اشنا شدند

در حال حاضر 60 تا 100 هزار دستگاه کامیون در ایران نیاز به نوسازی دارد

با ورود خودرو سازی مان و لینده شرکت های ایرانی از منافع ان بهره مند خواهند شد و با ورود کامیون های المانی به ایران در شرایطی که قیمت دلار کاهش پیدا کرده است سود شرکت واردکننده به تبع ان افزایش پیدا می کند


بنابراین eps و dps در شرکت های وارد کننده رشد خواهد داشت و به دنبال ان ارزش شرکت بالا خواهد رفت.


 


  • دو راهی کیفیت و قیمت بر سر راه خودرو(قدرت یا استراتژی)


به گفته اقتصاد یکی از مسئولان خودروسازی بیان می کند:

مشکل اینجاست که مشتریان ایرانی بنز با قیمت پراید میخواهند

به این معنا که خواستار عرضه خودروهایی  با سطح کیفی بسیار بالا هستند اما در عین حال نمی خواهند برای این کیفیت هزینه کنند.

مسئولان محترم بیان می کنند ما درحال حاضر  زیر ساخت لازم برای تولید خودروهایی که هم کیفیت بالا داشته باشند و هم قیمت پایین,نداریم.

در هر صورت باید این شرایط مطلوب  از یک نقطه شروع شود که به گفته مسئولان یاد شده باید صنعت(قطعه) را  تقویت کرد.


سؤالی که اینجا مطرح می شود اینست که:

اگر کشور توان ایجاد  شرایط مطلوب مذکور را ندارد پس علت ایجاد محیط انحصاری در  داخل کشور چیست؟

بازار انحصاری است و این شرایط عرضه را به طور نامعقولی برای خودروسازان باز گذاشته است.

خودروسازان ایزانی باید با  تهدید های جدی مواجه شوند  تا در این شرایط بحرانی استراتژی لازم  برای رشد عملکردی و  جلب رضایت مشتری را به دست آورند و این تهدید جدی نمی شود مگر با آزاد شدن واردات خودرو



در میان تقاضای فصلی


سنگ آهن  قله جدیدی در سال 2016 ثبت کرد.روز سه شنبه سنگ اهن به بالاترین قیمت خود در سال جاری رسید.

این درحالی است که تجدید موجودی مواد اولیه توسط تولیدکنندگان سنگ اهن تقاضای سنگینی به صورت فصلی ایجاد کرده است.تعطیلات یک هفته ای سال نونیز در جمع شدن تقاضا بی تاثیر نبود.

به گزارش معیار به نقل از فایننشال تایمز سنگ اهن 62 درصد تحویل در چین به 46.10 دلار در تن رسید که بالاترین قیمت از 17 نوامبر محسوب میشود.در پی این تقاضای فصلی و افزایش فروش سنگ اهن و همچنین با بالارفتن قیمت ان,شرکت های چادرملو گل گهر و فولاد صبانور چه در فروش داخلی چه در صادرات با افزایش درامد رو به رو میشونددر نتیجه dps  این شرکت ها افزایش یافته و به تبع ان ارزش ذاتی این شرکت ها نیز افزایش می یابد.اما از طرفی در  شرکت های خریدار که سنگ اهن مواد اولیه انهاست هزینه ها افزایش می یابد زیرا  باید نیاز خود را با قیمت بیشتری تامین کنند که این افزایش هزینه باعث کاهش سود  و به دنبال ان کاهش dps و ارزش ذاتی سهام آن ها را خواهیم داشت.

 


گروه 1


 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی