تحلیل مالی دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی

این وبلاگ توسط جمعی از دانشجویان مدیریت مالی دانشگاه علوم اقتصادی به عنوان پروژه ی کلاسی درس اصول مدیرت مالی2 اداره میشود.
این صفحه به صورت روزانه اپدیت میشود و مطالب آن شامل خلاصه ی روزنامه های اقتصادی و بورسی موجود من باب نگاهی کلی به موقعیت کلان اقتصادی و وضعیت موجود صنایع مختلف و همچنین گزارش های سایت کدال حول صنایع منتخب میباشد.

اخبار صنعت "فلزات " 94/12/24

دوشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۴، ۰۹:۳۲ ب.ظ | | ۰ نظر

افزایش سرمایه ۱۰۴ درصدی چادرملو در ۹۵

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: در سال 1395 افزایش سرمایه‌ای معادل 104 درصد خواهیم داشت.

به گزارش ماین نیوز، محمود نوریان با اشاره به اینکه سال 1394 سال سختی بود، توضیح داد: از یک طرف با کاهش شدید قیمت سنگ آهن و از طرفی با رکود در فروش محصولات فولادی مواجه بودیم که تاثیر مستقیمی بر درآمدزایی ما داشت.

وی افزود: از آنجا که شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از بدو تاسیس در سال 1371 تاکنون همواره متکی به سرمایه های داخلی بوده و خوشبختانه تاکنون نیز توانسته با وجود تمامی مشکلات و موانع بخشی از چرخ های صنعت کشور را به گردش درآورد و وابستگی بسیار اندکی به خارج از کشور و سرمایه های خارجی داشتیم، توانستیم از بحران های داخلی و خارجی عبور کنیم و حداقل سرپا بمانیم. اکنون هم نیازی به سرمایه گذاری شرکتهای خارجی در مجموعه های خودمان نمی بینیم ولی با شرکتهایی که قبلا با ما همکاری داشتند و به علت تحریم ها روابطمان ضعیف شده بود، در حال مذاکره هستیم تا برای رفع نیازهای خود، بدون اتکا به واسطه ها تصمیم گیری کنیم.




تفاهم‌نامه ای با «ساینو استیل» برای اجرای سه پروژه در صنعت آلومینیوم



شرکت ساینواستیل چین با امضای تفاهم‌نامه‌ای با ایمیدرو، آماده اجرای سه طرح آلومینا،‌ آلومینیوم و نیروگاه در ایران شد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، طبق تفاهم‌نامه‌ای که بین دو طرف به امضا رسید، ‌ساینواستیل‌ (SINOSTEEL EQUIPMENT & ENGINEERING) قرار است سه طرح برای تولید پودر آلومینا، شمش آلومینیوم و نیروگاه (برای تامین برق این کارخانه ها) ایجاد کند.

ظرفیت طرح تولید کارخانه آلومینا 6/ 1میلیون تن،‌ طرح تولید شمش آلومینیوم 350هزار تن و پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی هزار مگاوات خواهد بود. دو کارخانه در صنعت آلومینیوم به‌صورت‌ ای‌پی‌سی‌اف (مهندسی،‌ تامین،‌ اجرا و تامین مالی) یا مشارکت اجرا می‌شوند و طرح نیروگاه به‌صورت سرمایه‌گذاری مستقیم با مدل «بی‌او او» (ساخت، تملک و ‌بهره‌برداری) ساخته خواهد شد. همچنین ساینواستیل و ایمیدور مقرر کردند گروه کاری به فوریت معین شده تا مراحل اجرایی شدن این تفاهم نامه را فراهم کنند و در ضمن با اجرایی شدن این فاز از همکاری،‌ فاز دوم طرح را با هدف دو برابر شدن ظرفیت تولید به اجرا در آورند در اینصورت شرایط رشد بیشتر  برای صنعت آلومینیوم در ایران فراهم میشود و با توسعه روابط پسابرجامی و حمایت بانک های چینی از این طرح ،اجرای به هنگام طرح ها و انجام تعهدات بین دو کشور عملی خواهد شد.

مدیر‌عامل ساینواستیل پیش از امضای این سند همکاری،‌ از علاقه شرکت و کشور خود برای افزایش همکاری‌ها با ایران در دوره پسا برجام خبر داد. هوانگ جیان با تاکید بر اینکه در این سه پروژه تامین مالی و سرمایه‌گذاری مستقیم خواهیم داشت افزود: پیش‌تر در شرکت‌های بزرگ فولادسازی در ایران،‌همکاری‌هایی داشته‌ایم، اما اکنون در حال توسعه روابط هستیم. رئیس هیات عامل ایمیدرو نیز در این مراسم از سرمایه‌گذاری ساینواستیل در ایران استقبال کرد و خواهان اجرای این طرح‌ها مطابق با استانداردهای روز زیست محیطی و فناوری‌های به روز شد.


حجم معنادار معاملات سهام  در گروه فلزات


حجم معنادار معاملات سهام  در گروه فلزات و صنعت پیشین آن سنگ آهن، این سوال را به ذهن متبادر میکند که رشد قیمتی سهام یاد شده چگونه خواهد بود؟
ویژگی مشترک نموداری غالب سهام مورد بحث( فولاد، فملی، کگل، معادن و ...) شکست روند نزولی انهاست. این در حالیست که مقاومت های پیش رو هم بسیار جدی میباشند. بنابرین و با عنایت به مباحث یاد شده بنظر میرسد رشد احتمالی قیمت سهام مورد بحث شارپی نباشد.
از سوی دیگر فروشندگان سهمگین این نمادها که دیروز اشاره شد می باید مدنظر باشند.


اخبار کدال :

شرکت:  صنایع فولاد آلیاژی یزد


اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 1395/12/30 (حسابرسی نشده) 

 به اطلاع می رساند بر مبنای اطلاعات دریافتی از شرکت  صنایع فولاد آلیاژی یزد طی نامه شماره مورخ 1394/12/24 پیش بینی درآمد هر سهم برای سال منتهی به 1395/12/30 با سرمایه 134,000 میلیون ریال مبلغ 307 ریال به طور خالص پس از کسر مالیات می باشد.

نسبت به پیش بینی قبلی (سال ۹۵) سود خالص تغییری نداشته و سود هر سهم با توجه به لحاظ سرمایه جدید ۳۰۷ ریال اعلام شده است.

پیش‌بینی سبحانی از بازار فولاد در سال 95/جلوگیری از سیاست‌های اشتباه واردات فولاد

مدیرعامل فولادمبارکه اصفهان روند قیمت محصولات فولادی را در سال آینده پیش‌بینی کرد و گفت: قیمت‌ محصولات فولادی در سال آینده به تدریج روند صعودی پیش خواهد گرفت.

بهرام سبحانی در گفت‌وگو با اقتصادنیوز با بیان مطلب فوق اظهار کرد: براساس شرایط فعلی بازار جهانی فولاد خصوصاً قیمت‌های تمام شده محصول در چین و همچنین قیمت فروش محصولات این کشور می توان پیش بینی کرد که قیمت‌ها در سال آینده به تدریج روند صعودی پیش خواهد گرفت.

او افزود:این امر به دلیل وضعیت قیمت تمام شده و قیمت فروش و همچنین کاهش تولید در این کشور است که فعلاً به نظر می‌رسد موجب زیان تولید کنندگان در این کشور شده است.همچنین برخی موضوعات زیست محیطی و عوامل دیگر احتمالاً موجب کاهش در حجم تولید چین و افزایش قیمت در بازار فولاد خواهند شد.

سبحانی خاطرنشان کرد: برای رفع رکود حاکم بر بازار فولاد و جلوگیری از سیاست‌های اشتباه واردات فولاد با ارز مبادله ای یا واردات از چین و اوکراین، باید مانند همه کشورها در برابر صادرات چین و روسیه و اوکراین از طریق وضع تعرفه و قوانین ضد دامپینگ از تولید داخل حفاظت کنیم و ما کلا توقع دیگری غیر از این از دولت نداریم و انتظار می‌رود دولت بیش از پیش از تولیدکنندگان داخلی حمایت کند. همانطور که سیاست دولت چین صدور محصولات تحت هر شرایطی است و با دادن مشوق به تولید کنندگان و بدون در نظر گرفتن قیمت است.

تحلیل: با افزایش قیمت فولاد در بازار شاهد افزایش درآمد شرکت های فعال در این زمینه خواهیم بود که افزایش dps را به دنبال خواهد داشت و همچنین در پی آن، ارزش ذاتی این شرکت ها بالا خواهد رفت.

مدیرعامل فولادمبارکه اصفهان با بیان اینکه در فضای پساتحریم، راه‌اندازی پروژه‌های نفت و گاز، پتروشیمی و فولاد هم تاثیرگذار هستند، گفت: درشرایط فعلی اتکا به فروش نفت با توجه به روند نزولی قیمت نفت، تنها می‌تواند در تامین حقوق کارمندان، بازنشستگان و یارانه کارساز باشد و برای عبور از این شرایط نیاز به سرمایه‌گذاری‌های جدید است. برای سرمایه‌گذاری نیز منابع مالی اولویت دارد که منابع خارجی ارزان قیمت می‌تواند این کاستی‌ها را جبران کند.


افزایش سرمایه 130 درصدی ذوب رای نیاورد
باز هم افزایش سرمایه ذوب به 633 درصد رسید !!


 به گزارش نبسا در مجمع امروز شرکت ذوب آهن هیات مدیره مکلف شد تا پایان خرداد افزایش سرمایه 633 درصدی را به جریان بیندازد .
در حالی امروز ذوب اهن اصفهان افزایش سرمایه 130 درصدی را کنسل کرد و به 633 درصد تغییر داد که در هفته گذشته سهامداران آن با خبر کاهش افزایش سرمایه متحمل زیان 30 درصدی شدند



گروه 1

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی