تحلیل مالی دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی

این وبلاگ توسط جمعی از دانشجویان مدیریت مالی دانشگاه علوم اقتصادی به عنوان پروژه ی کلاسی درس اصول مدیرت مالی2 اداره میشود.
این صفحه به صورت روزانه اپدیت میشود و مطالب آن شامل خلاصه ی روزنامه های اقتصادی و بورسی موجود من باب نگاهی کلی به موقعیت کلان اقتصادی و وضعیت موجود صنایع مختلف و همچنین گزارش های سایت کدال حول صنایع منتخب میباشد.

اخبار اقتصادی 25 اسفند

سه شنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۴، ۰۶:۲۲ ب.ظ | | ۰ نظر

                                   به نام خدا  


پیش بینی رشد شاخص تا کانال 86 هزار واحدی از نگاه تکنیکالی

بورس تهران در حالی به تعطیلات نوروزی خود می‌رود که شاخص بورس با حمایت گروه‌های خودرویی، فلزی و مسکن، مقاومت 79 هزار واحدی را شکست و با رد شدن از کانال 80 هزار واحدی، روند صعودی خود را تثبیت کرد.
بورس تهران که پس از یک روند صعودی آغاز شده در پی فرمان اجرایی برجام، در اسفند‌ماه متوقف شده بود. عدم حمایت حقوقی‌ها و همچنین تجربه ریزش شاخص در سال 93 از جمله عواملی بود که روند صعودی بورس تهران را با نا‌اطمینانی روبه‌رو کرد. به همین جهت شاخص در محدوده بین 78 و 79 هزار واحد یک مقاومت را در درون خود داشته است.

به گزارش اقتصادنیوز، در دو روز معاملاتی گذشته شاخص با قدرت از این محدوده عبور کرده و به نحوی روند صعودی شکل گرفته خود را تثبیت نمود. تحرکات بازار فلزات جهانی و همچنین تحرکات داخلی بازار فلزات از جمله عواملی بود که باعث افزایش شاخص با حمایت حداکثری فلزی و فولادی‌ها بود. 

دلیل اصلی توقف روند نزولی قیمت فولاد، تصمیمات دولت چین برای کاهش ظرفیت مازاد تولید فولاد خود بوده و تاثیر این اتفاق در بازارهای داخلی ایران هم مشهود شده است، به‌طوری که بازار فولاد کشور در حال آغاز یک روند با ثبات در راستای روندهای قیمتی جهانی است. در این زمینه در هفته گذشته آهن، مس و فولاد افزایش قیمت داشته‌اند.

با این حال در صورتی که این جهش قیمت با ثبات باشد، شرکت‌های این گروه که غالبا ضرر‌ده شده بودند، مجبور به تعدیل پیش‌بینی و ارائه گزارش‌های جدید هستند. قیمت جهانی فلزات در کنار تحریک داخلی تقاضای مسکن از جمله عواملی است که باعث به وجود آمدن خوش‌بینی زیادی در این گروه شده است.

پیش‌بینی رشد شاخص بورس در سال 95

رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران با پیش‌بینی اینکه شاخص بورس در سال ۹۵ رشد بهتری را داشته باشد، گفت: سال آینده سال بهتری بازار اقتصاد و بازار سرمایه خواهد بود.
علی سنگینیان درباره پیش‌بینی وضعیت بازار سرمایه در سال ۹۵ گفت: پیش‌بینی‌های بانک مرکزی و صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران در سال ۹۵ حاکی از رشد اقتصادی حدود ۵ درصد است. طبیعتا با توجه به این پیش‌بینی‌ها، شرایط اقتصادی نسبت به سال ۹۴ بهتر خواهد بود.

رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران افزود: با توجه به گشایش‌هایی که اتفاق افتاده، درآمدهای ارزی دولت از محل صادرات نفت افزایش پیدا می‌کند، معاملات تجاری و نقل و انتقالات پول و صادرات کالا در سال آتی تسهیل می‌شود و حتی امکان تامین مالی خارجی وجود دارد.

کدال

مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام برای سال (دوره) مالی منتهی به 1394/12/29شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان 

زمان و محل برگزاری مجمع عمومی :

مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت، بر اساس آگهی منتشره در سامانه کدال در تاریخ 1394/12/12 در خصوص دعوت به مجمع عمومی فوق العاده راُس ساعت 10:00 روز دوشنبه مورخ 1394/12/24 درمحل کیلومتر 45 جاده اصفهان شهرکرد-شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان -تالار آهن   برگزار گردید و در خصوص برخی دستور جلسات تصمیم گیری ننمود و تصمیم گیری به مجمع دیگری موکول گردید.


گروه1

_______________________

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی