تحلیل مالی دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی

این وبلاگ توسط جمعی از دانشجویان مدیریت مالی دانشگاه علوم اقتصادی به عنوان پروژه ی کلاسی درس اصول مدیرت مالی2 اداره میشود.
این صفحه به صورت روزانه اپدیت میشود و مطالب آن شامل خلاصه ی روزنامه های اقتصادی و بورسی موجود من باب نگاهی کلی به موقعیت کلان اقتصادی و وضعیت موجود صنایع مختلف و همچنین گزارش های سایت کدال حول صنایع منتخب میباشد.

اخبار صنعت "فلزات " 94/12/27

پنجشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۲۴ ب.ظ | | ۰ نظر

پرریسک‌ترین‌ صنایع بورسی در سال آینده کدام‌اند؟

پسابرجام دوره جدیدی در تاریخ بورس تهران است، زیرا از طرفی ریسک سیستماتیک ناشی از تحریم‌ها کنار رفته است، ولی از طرف دیگر گره خوردن بازار با اقتصاد جهانی بر پیچیدگی‌های آن افزوده است.
شاید بتوان مهم‌ترین اتفاق تاریخ بورس اوراق بهادار تهران در 20 سال گذشته را، برجام دانست. پسابرجام دوره جدیدی در تاریخ بورس تهران است زیرا از طرفی ریسک سیستماتیک ناشی از تحریم‌ها کنار رفته است، ولی از طرف دیگر گره خوردن بازار با اقتصاد جهانی بر پیچیدگی‌های آن افزوده است.
فلزات اساسی و استخراج کانی‌های فلزی: این گروه نیز در بازار سرمایه به دلیل ارزش بالای خود بسیار تاثیرگذار است، ولی مانند گروه پالایشی، درگیر تغییرات قیمت‌های جهانی هستند. این گروه علاوه بر ریسک بازار، با ریسک نوسانات نرخ ارز نیزروبه‌رو است، که در صورت کاهش، حاشیه سود شرکت‌های این گروه را تحت تاثیر قرار خواهد داد. این گروه به دلیل رکود بخش تولید و عمران نیز، علاوه بر توان صادراتی، از توان داخلی آن نیز کاسته شده است. البته در این گروه باید تمایزی میان شرکت‌ها قائل شد، به خصوص شرکت‌هایی با تکنولوژی‌های جدیدترو محصولات به‌روزتر که توان رقابتی داشته و نیازهای داخل را نیز پوشش می‌دهند.


جزئیات برنامه افزایش سرمایه چادرملو در ۲ مرحله

 رئیس اداره امور سهام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو معتقد است: بازارهایی که پیش از برجام و در مدت سال‌های 1390 تا 1391 بیشترین آسیب را دیدند، حالا سریعتر از بازار‌های دیگر وضعیت خود را تغییر داده و به حالت عادی بر می‌گردند. به عنوان مثال در حوزه مسکن شاهد رکود و سکون بازار بودیم اما قیمت‌ها نسبت به بازار بورس با کاهش زیادی همراه نبود.
به گزارش خبرنگار ماین نیوز، امیر غلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه فولاد محصول نهایی زنجیره ارزش است، زودتر این تغییر در بازار آن صورت می‌گیرد. به دنبال این اتفاق بازار سنگ آهن نیز با کمی تغییر مثبت همراه می‌شود. در سال 2016 با توجه به اتفاقات رخ داده به ویژه در صنعت فولاد نگاه مثبت 100 درصدی نسبت به بازار این محصول وجود ندارد. اما با توجه به کاهش قیمت‌های فولاد می‌توان برگشت به حالت عادی برای بازار این محصول را متصور بود.

به گفته غلامی 100 درصد در حوزه تکنولوژی به دنبال همکاری با کشورهای دیگر هستیم. البته هدف اول ما بومی‌سازی دانش فنی و تکنولوژی است.



چهار بانک دیگر ایرانی به سوئیفت متصل شدند

ایرنا: مدیرکل سیاسی و امنیت بین‌الملل وزارت امور خارجه از اتصال چهار بانک دیگر ایرانی به موسسه پیام‌رسانی انتقالات بانکی و مالی(سوئیفت) خبر داد.حمید بعیدی‌نژاد دیروز چهارشنبه، در کانال تلگرامی خود نوشت: «با نهایی شدن روند ثبت و نصب نرم‌افزارهای لازم، موسسه پیام‌رسانی انتقالات بانکی و مالی (سوئیفت) اعلام کرده‌است که چهار بانک جدید ایرانی به شبکه سوئیفت وصل شده و با دریافت کُدهای بانکی لازم، عملیات عادی پیام‌رسانی از طریق سوئیفت را انجام می‌دهند.»او بانک ملت- شعبه ایروان، بانک تجارت-شعبه دوشنبه، بانک ملی-شعبه باکو و بانک ملی-شعبه عراق را چهار بانک جدیدی عنوان کرد که به سوئیفت متصل شده‌اند.

عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اضافه کرد: «به این ترتیب با پیوستن این چهار بانک ایرانی تاکنون 26 بانک ایرانی به سوئیفت وصل شده و از خدمات این موسسه پیام رسانی بانکی و مالی استفاده می‌کنند.»بعیدی‌نژاد با بیان اینکه هفت بانک دیگر ایرانی نیز پیگیر پیوستن به سوئیفت می‌باشند، اظهار کرد: «به غیر از چهار بانک جدید، بانک‌های اصلی ایرانی و شعب آنها که در دوره تحریم‌های بانکی ارتباط آنها با سوئیفت قطع شده بود، پیش از این به سوئیفت وصل شده‌اند.»بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بانک ملت، بانک صنعت و معدن،بانک تجارت، بانک توسعه صادرات ایران، بانک ملی ایران، پست بانک ایران، بانک رفاه کارگران، بانک سپه، بانک سینا، بانک توسعه و تعاون،بانک تجارت شعبه پاریس، بانک اروپا-ایران، آلمان، بانک ملی ایران، فرانسه، بانک ملی پی‌ال‌سی، انگلستان، بانک ملی پی‌ال‌سی شعبه هنگ کنگ و بانک سپه شعبه فرانکفورت را از دیگر بانک‌هایی عنوان کرد که به این شبکه متصل شده‌اند.به گفته بعیدی‌نژاد پنج بانک دیگر ایرانی نیز که بانک‌های غیرتحریمی بوده‌اند کماکان به سوئیفت وصل هستند
این رویداد باعث افزایش سهولت در ارتباطات بین المللی بانک های ایران خواهد شد و تاثیرات مثبتی بر روند معاملات بین بانکی میگذارد همچنین با غرامت هایی که به دلیل شرایط تحریمی به بانک های ایرانی پرداخت شد بخشی از ضرر دوران تحریم به تبع آن کاهش یافته و اثرات مثبتی برجای خواهد گذاشت.


"گروه 1"

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی