تحلیل مالی دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی

این وبلاگ توسط جمعی از دانشجویان مدیریت مالی دانشگاه علوم اقتصادی به عنوان پروژه ی کلاسی درس اصول مدیرت مالی2 اداره میشود.
این صفحه به صورت روزانه اپدیت میشود و مطالب آن شامل خلاصه ی روزنامه های اقتصادی و بورسی موجود من باب نگاهی کلی به موقعیت کلان اقتصادی و وضعیت موجود صنایع مختلف و همچنین گزارش های سایت کدال حول صنایع منتخب میباشد.

خبرهای روز اقتصاد ایران

پنجشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۴، ۰۸:۲۵ ب.ظ | | ۰ نظر

اروپایی ها 4میلیون بشکه نفت ایرانی خریدند

در نبود مشتری های اصلی ایران درفروش نفت به کشورهای اروپایی،میزان صادرات در هفت هفته بعد از لغو تحریم ها به 4میلیون بشکه رسیده است .خبرگزاری رویترز ادعامیکند این فروش نفت برای 5 روزصادرات نفت ایران به این قاره قبل از تحریم ها است.


10فرمان دولت برای خانه دار کردن پولدارها

هدف اعلام شده دولت و نظام بانکی مبنی بر تامین مسکن طبقه متوسط به کلی مغفول واقع شده و پرداخت سهمیه سالانه وام مسکن به هر قیمت ممکن به عنوان هدف اصلی مدنظر قرار گرفت. لذا با ناامید شدن تدریجی دولت و نظام بانکی از قشر متوسط جامعه برای پر کردن این سهمیه، سیاست‌های بخش مسکن دولت رفته رقته از این قشر فاصله گرفت و به سمت طبقات پردرآمد منحرف شد.


سال نوسان وعجایب بورس با سبزی تمام شد

معاملات بورس تهران در آخرین روز معاملاتی سال پس از افزایش و کاهش‌های پی در پی، در نهایت به رشد 181 واحدی و تثبیت جایگاه خود در کانال 80 هزار واحدی رضایت داد. بر این اساس نماگر بازار در پایان معاملات در ارتفاع 80 هزار و 219 واحدی ایستاد تا بازدهی آن از ابتدای سال تاکنون به 28 درصد برسد.


تصویب بودجه 72 هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی برای سال 95

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصمیم های مهم شورای عالی بیمه و صندوق های بیمه ای و تامین اجتماعی در نشست های مختلف خبر داد و گفت: در این نشست ها 72 هزار میلیارد تومان بودجه برای تامین اجتماعی در سال 95 مصوب شده است.


ریاض هم از تثبیت تولید نفت بدون همراهی ایران استقبال کرد

روزنامه وال استریت ژورنال نوشت، ١٥ تولیدکننده عضو و غیر عضو اوپک از توافق نشست چهار جانبه دوحه، حتی بدون همراهی ایران با طرح تثبیت تولید نفت در سطح ماه ژانویه، تبعیت خواهند کرد.


نقد و ارزیابی اتاقی‌ها از روند یک‌سان‌سازی نرخ ارز

یکی از مطالبات و اولویت‌های اصلی فعالان بخش خصوصی موضوع یکسان‌سازی نرخ ارز است؛ اقدامی که بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم از سوی مسئولان دولتی و همچنین بانک مرکزی مورد تاکید قرار گرفت اما این هدف در سالی که گذشت محقق نشد تا بسیاری در انتظار واقعی شدن نرخ ارز در سال 1395 باشند.


گروه 3

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی