تحلیل مالی دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی

این وبلاگ توسط جمعی از دانشجویان مدیریت مالی دانشگاه علوم اقتصادی به عنوان پروژه ی کلاسی درس اصول مدیرت مالی2 اداره میشود.
این صفحه به صورت روزانه اپدیت میشود و مطالب آن شامل خلاصه ی روزنامه های اقتصادی و بورسی موجود من باب نگاهی کلی به موقعیت کلان اقتصادی و وضعیت موجود صنایع مختلف و همچنین گزارش های سایت کدال حول صنایع منتخب میباشد.

اخبار 29 فرئردین بازار سیمان

يكشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۵، ۰۴:۴۷ ب.ظ | | ۰ نظر

بازار سیمان در سال 96 تکان می‌خورد||


مدیر مالی شرکت سیمان داراب بازار سیمان را به سمت متعادل‌سازی دانست و گفت: اگر مشکلات صادرات سیمان در سال 95 مرتفع شود، می‌توان بازارهای صادراتی جدیدی را جایگزین عراق کرد.

به گزارش سیمان خبر مرتضی سید‌صالحی در گفت‌وگو با اقتصادنیوز با بیان اینکه بازار سیمان تا تیر ماه‌ امسال به تعادل خواهد رسید، اظهار کرد: امیدوار بودیم از اردیبهشت‌ماه امسال افزایش 17 درصدی قیمت سیمان اعمال شود اما انجمن سیمان قصد دارد از تیر ماه سال 95 این افزایش قیمت در بازار اعمال شود. چرا که ظرف این چهار ماه سعی بر این است تخفیف واحدهای سیمانی کاهش یابد و بازار به تعادل بیشتری دست یابد.

این کارشناس صنعت سیمان افزود:این روزها قیمت سیمان با توجه به مابه‌التفاوت کرایه و قیمت رسمی به فروش می‌رود و انجمن صنفی صنعت سیمان بر اساس توافقی بین شرکت‌های سیمانی قیمت رسمی را مطابق با فاصله از مرکز مصرف تعریف کرده است. فعالان انجمن معتقدند اگر این رویه که از بهمن‌ماه آغاز شده ادامه پیدا کند، بازار متعادل می‌شود و افزایش قیمت‌ها منطقی‌تر خواهند بود.

او با بیان اینکه این تصمیم در طول شش ماه به بازار سیمان کمک بسیاری خواهد کرد، گفت: صادرات سیمان ایران به عراق مدتی است به شدت کاهش یافته و هنوز راه‌اندازی نشده در حالی که الان هم دیگر صادرات سیمان از ایران به عراق توجیه اقتصادی ندارد. تا زمانی که وضعیت سوئیفت حل نشده و مسیر مبادله ایران و کشورهای دیگر هموار نشده، صادرات سیمان ایران رونق نخواهد گرفت و بازار صادراتی نخواهیم داشت.

مدیر مالی شرکت سیمان داراب در ادامه افزود: اگر مشکلات صادرات سیمان مرتفع شود، می‌توان بازارهای صادراتی جدیدی را جایگزین عراق کرد، چرا که در حال حاضر آفریقا هم متقاضی سیمان ایران است.

سید‌صالحی با اشاره به رونق نسبی بازار مسکن طی ماه‌های اخیر، تصریح کرد: معاملات در بخش مسکن رو به افزایش است و با توجه به اینکه قیمت‌ها در این بازار چند درصدی تغییر کرده، به نظر می‌رسد بازار سیمان هم در مسیر رونق قرار گیرد. این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود رونق اصلی بازار و آثار بهبود قیمت‌ها در حوزه سیمان و ساختمان در سال 96 ظاهر شود، چرا که وجود این نشانه‌ها برای سال 95 در هاله‌ای از ابهام است.

این اظهارات در حالی است که پیش از اینها دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان گفته بود: قیمت سیمان به زودی در کارخانه‌ها به تعادل می‌رسد و درصدد هستیم تولیدات واحدهای سیمانی بدون تخفیف عرضه شود. او تاکید کرده بود که قصد داریم شکست قیمت‌ها را پایان دهیم، زیرا باید برای ایجاد نقدینگی و ادامه حیات واحدهای سیمان کشور قیمت‌ها را به قیمت‌های مصوب سال 93 برسانیم. با این حال در حالی از سال گذشته تاکنون انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان درصدد افزایش 17 درصدی قیمت این کالا هستند که هر بار به دلایل مختلف این افزایش قیمت به تعویق افتاده است.

.

ارتقا شاخص‌های صادراتی در مازندران||


مسئول بخش صادرات شرکت سیمان مازندران با تأکید بر ارتقاء شاخص‌های صادراتی در استان گفت: موانع پیش روی صادرات سیمان مازندران رفع شود.

به گزارش سیمان خبر و به نقل از تسنیم از نکا، وحید حیدری روز گذشته در نخستین جلسه شورای صادرات غیر نفتی شهرستان در فرمانداری نکا, اظهار داشت: کارخانه سیمان مازندران سال گذشته در حوزه صادرات به عنوان صادر کننده برتر کشور انتخاب شد.

وی افزود: برای حفظ بازار تولید داخل و افزایش صادرات باید موانع و مشکلات را شناسایی و در رفع آن همه مسئولان اقدام کنند.

حیدری گفت: ظرفیت تولید روزانه کلینکر در کارخانه سیمان بالغ بر هفت هزار و 300 تن و ظرفیت تولید روزانه سیمان هشت هزار تن بوده که در سال 94 فروش داخلی سیمان بالغ بر یک میلیون و 389 هزار تن بوده است.

مسئول صادرات شرکت سیمان مازندران, تصریح کرد: در سال گذشته در مجموع 302 هزار و 700 تن صادرات داشتیم که از این میزان 198هزار تن سیمان و 104هزار تن کلینکر بوده است.

حیدری بیان داشت: مهم‌ترین صادرات ما به کشورهای سی آی اس مانند روسیه، آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان بوده که پیش بینی می‌شود حدود 330هزار تن کلینکر و سیمان در سال صادر شود.

وی گفت: نکا به‌دلیل نزدیک بودن به بندر امیر آباد از ظرفیت خوبی برای توسعه صادرات سیمان به کشورهای سی آی اس برخوردار بوده اما مهم‌ترین مشکل در این بخش ورود رقبای خارج از استان بوده که با رقابت ناسالم خود و با فروش زیرقیمت مشکلاتی برای این صنعت به وجود آوردند که نیاز به بررسی و مداخله مسئولان دارد.

مسئول صادرات شرکت سیمان مازندران افزود: در گمرک نیز ساعت کاری آن باید به گونه‌ای باشد که ما بتوانیم زودتر از موعد به تعهدات خود عمل کنیم.

 

 

سیمان مارگون با سرمایه گذاری خارجی امسال راه اندازی می شود||


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: نخستین و تنها سرمایه گذاری خارجی صورت گرفته در این استان در شش ماه نخست سال جاری به بهره برداری می رسد.

به گزارش سیمان خبر داریوش دیودیده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فاز نخست کارخانه سیمان مارگون که از سوی یک سرمایه گذار لبنانی در استان در دست اجراست بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اظهار کرد: این سرمایه گذاری شامل ساخت کارخانه و استفاده از معادن استان است که از سال 1389 تاکنون روند ساخت آن ادامه دارد.

دیودیده بیان کرد: کل سرمایه گذاری پیش بینی شده برای ساخت این کارخانه دو هزار و 200 میلیارد ریال است که 800 میلیارد ریال آن از سوی سرمایه گذار لبنانی تامین و بقیه آن از سوی نظام بانکی، تسهیلات پرداخت می شود.

وی عنوان کرد: با شروع به کار این کارخانه 250 نفر از جوانان بیکار این استان در آن مشغول به کار خواهند شد.
دیودیده گفت: در این کارخانه، روزانه سه هزار و 400 تن سیمان خاکستری تولید خواهد شد.

کارخانه سیمان مارگون در 50 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد و در بخش مارگون شهرستان بویراحمد ساخته شده است.

85 درصد سهام این کارخانه به سه سرمایه گذار لبنانی با تعهد تامین سرمایه گذاری طرح از خارج از کشور و بقیه آن به اشخاص حقیقی ایرانی تعلق دارد.
کهگیلویه و بویراحمد براساس پروانه های بهره برداری صادر شده هم اکنون بیش از 700 کارخانه دارد که بنابر آمار موجود افزون بر 75 درصد آنها فعال است.
این استان 12 شهرک صنعتی دارد.

براساس پروانه های بهره برداری صادر شده، میزان سرمایه گذاری صنعتی و معدنی این استان پنج هزار و 808 میلیارد ریال و فرصت های شغلی آنها 9 هزار و 298 نفر است.

گروه 5

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی