تحلیل مالی دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی

این وبلاگ توسط جمعی از دانشجویان مدیریت مالی دانشگاه علوم اقتصادی به عنوان پروژه ی کلاسی درس اصول مدیرت مالی2 اداره میشود.
این صفحه به صورت روزانه اپدیت میشود و مطالب آن شامل خلاصه ی روزنامه های اقتصادی و بورسی موجود من باب نگاهی کلی به موقعیت کلان اقتصادی و وضعیت موجود صنایع مختلف و همچنین گزارش های سایت کدال حول صنایع منتخب میباشد.

اخبار ساختمانی 30 فروردین

دوشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۵، ۱۱:۲۵ ب.ظ | | ۰ نظر

 

آرامش بهاری در بازار اجاره مسکن

اجاره بها در برخی محله‌های تهران کوچه به کوچه و خیابان به خیابان متفاوت است، به طوری که در یک خیابان مبلغ رهن کمتر از متری یک میلیون تومان و در خیابان بعدی بالاتر از این رقم تعیین می‌شود.

 

بسیاری از مشاوران املاک معتقدند امسال نیز مانند سال گذشته نباید انتظار افزایش نرخ اجاره بها بیش از تورم سالانه را داشت، زیرا بازار مسکن از لحاظ قیمت تغییری نداشته است. بررسی فایل‌های اجاره نیز این پیش‌بینی را تایید می‌کند. به گزارش دنیای اقتصاد ، در پیامبرشرقی - خیابان شهاب واحدی ۵۵ متری، فول امکانات با عمر ۱۲ساله ۵۷ میلیون تومان و در پونک - بلوار کمالی واحدی ۵۵ متری یکخوابه، طبقه ۴ با شرایط ۱۰ میلیون تومان رهن و ماهی یک میلیون تومان اجاره داده می‌شود. آپارتمان دیگری با همین متراژ در اتوبان شهید محلاتی با پارکینگ طبقه اول ۱۲ میلیون تومان رهن و ۶۰۰ هزار تومان ماهانه، اجاره داده می‌شود و در نازی‌آباد، هزاردستگاه، برای واحدی ۵۲ متری و تک‌واحدی ۴۸ میلیون تومان رهن کامل تعیین شده است. همچنین در دیباجی جنوبی واحدی ۵۵متری با ۱۵ میلیون تومان رهن و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ماهانه، اجاره داده می‌شود و واحد دیگری با متراژ ۵۲ متر طبقه اول با پارکینگ و انباری با ۱۲ میلیون تومان رهن و یک میلیون و ۲۵۰هزار تومان در هرماه، به بازار اجاره معرفی شده است

دلبری وام مسکن؛ زهرچشم نرخ سود

با آغاز به کار بازارهای اقتصادی کشور در سال 95 بار دیگر برنامه‌ها برای بهبود نسبی شرایط بازارهای بزرگ به طور ویژه بازار مسکن آغاز شد تا این بخش از اقتصاد ایران که در طول سال‌های گذشته همواره بار سنگین رشد اقتصادی کشور را حمل کرده، یک بار دیگر تحرکی جدید را آغاز کند.

 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز ، هرچند رکود چند سال گذشته در بازار مسکن یک عامل اصلی داشته و آن کاهش قدرت خرید متقاضیان خانه در قیاس با قیمت‌هایی است که در بازار ارائه می‌شود، اما قطعا بازار عرضه مسکن نیز در آینده بازار و رونق دوباره نقشی کلیدی ایفا خواهد کرد. به‌خصوص که در طول چهار ماه گذشته آمارهای رسمی نشان از آن دارد که تعداد مجوزهای صادر شده برای ساخت واحدهای مسکونی به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده و در صورتی که فکری به حال آن نشود در ماه‌های آینده کار با مشکلاتی جدی پیش خواهد رفت.

 

بساز و بفروش‌ها که نبض بازار مسکن را در طول سال‌های قبل در دست داشته و با توجه به سود قابل توجه موجود در این بازار توانسته‌اند سرمایه خود را تا حد قابل توجهی ارتقا دهند، در این سال‌ها به دلیل رکود سنگین و قیمت‌هایی که از نرخ تورم بسیار پایین‌تر تعیین می‌شود نتوانستند جایگاه گذشته خود را تکرار کنند و از این رو بسیاری از آنها مجبور شده‌اند عطای حضور در پروژه‌های جدید را به لقایش ببخشند

uعضو هیات‌مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان معتقد است در صورتی که نرخ وام در نظر گرفته شده 22 درصد باقی بماند، هم می‌تواند برای خانه‌سازان مشکل‌ساز شود و هم قیمت تمام شده خانه را بالا خواهد برد. ایرج رهبر در گفت‌وگویی عنوان کرد: با توجه به اینکه بحث تامین مالی ساخت واحدهای مسکونی جدید به‌عنوان معضلی جدی در طول سال‌های گذشته مطرح شده و بسیاری از خانه‌سازان را دچار مشکل کرده است، قطعا حمایت دولت و ورود به طرح پرداخت تسهیلات جدید می‌تواند امری مثبت تلقی شود.

وی ادامه داد: قطعا در شرایط بازاری که خریدوفروش در آن بسیار محدود بوده و بسیاری از سرمایه‌گذاران نمی‌توانند سود کافی را به دست آورند نه تنها وامی با نرخ 22 درصد گره‌گشا نخواهد بود که حتی می‌تواند به تقویت رکود نیز بینجامد

مدیرعامل بانک مسکن

طرح تضمین معاملات فروش اقساطی مسکن

 

نشست خبری امروز مدیرعامل مسکن حاوی اخبار مهم و تازه‌ای در حوزه تسهیلات‌دهی سال 1395 بود. افزایش وام ساخت مسکن، فروش اقساطی و همچنین افتتاح حساب امانی نزد این بانک از اهم این اخبار است

 

به گزارش خبرنگار ایران فایل ، قوی ترین موتور جستجوی املاک و مستغلات؛محمد هاشم بت‌شکن با تشریح جزییات برنامه‌های بانک مسکن در سال جاری با اشاره سه اقدام مهم اجرایی در حوزه سیاست‌های اعتباری این بانک به افزایش سقف تسهیلات مشارکت مدنی ساخت اشاره کرد.

وی از دریافت مجوز از بانک مرکزی و تایید شورای پول و اعتبار برای بالابردن سقف فردی مشارکت ساخت که تا 80 درصد کل سرمایه‌گذاری در این بخش بدون احتساب قیمت زمین را در بر گرفته و به ازای آن تسهیلات پرداخت می‌کند سخن گفت.

به گفته مدیر عامل بانک مسکن شرکت‌های انبوه‌ساز می‌توانند به یک شرط تا حد 150 میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی تسهیلات دریافت کند.

آنطور که بت‌شکن اعلام کرده است شرکت‌های انبوه‌سازی که بتواند تکنولوژی جدید وارد کشور کرده و به ازای آن موجب صرفه‌جویی و بهره‌وری انرژی شوند از این مزیت برخوردارند که به ازای هر واحد مسکونی بتوانند 150 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند این رقم در شهرهای تهران، تبریز، کرج، مشهد، اهواز، شیراز و اصفهان قابل اجراست.


گروه 2

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی