تحلیل مالی دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی

این وبلاگ توسط جمعی از دانشجویان مدیریت مالی دانشگاه علوم اقتصادی به عنوان پروژه ی کلاسی درس اصول مدیرت مالی2 اداره میشود.
این صفحه به صورت روزانه اپدیت میشود و مطالب آن شامل خلاصه ی روزنامه های اقتصادی و بورسی موجود من باب نگاهی کلی به موقعیت کلان اقتصادی و وضعیت موجود صنایع مختلف و همچنین گزارش های سایت کدال حول صنایع منتخب میباشد.

اخبار اقتصادی 30 فروردین (صنعت خودرو)

سه شنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۵، ۰۲:۰۶ ق.ظ | | ۰ نظر

توافق‌ با خودروسازان برای فروش خودرو با استفاده از اوراق سلف

قرار است به‌زودی اوراق سلف خودرو از طریق بورس کالا با همکاری شرکت‌های خودروساز فروخته شود. ساز و کار فروش به این شکل است که متقاضیان می‌توانند با خرید چندین برگه که معادل قیمت یک خودرو است، خودروی موردنظر خود را در زمان تحویل از کارخانه دریافت کنند. اما ویژگی این کار این است که اولا می‌توانند قیمت خودرو را یکباره پرداخت نکنند دوم اینکه اگر پیش‌بینی می‌کنند ممکن است قیمت خودرو افزایش یابد بخشی از قیمت خودرو را به قیمت امروز پرداخت کنند.

این کار باعث می‌شود متقاضیان خرید خودرو بتوانند آرام آرام و همگام با پس‌اندازهایشان قدرت خرید یک خودرو را پیدا کنند.

قرار است بعد از انتشار اوراق سلف خودرو، اوراق گواهی خودرو هم که سازوکار دیگری دارد و بیشتر مورد استفاده متخصصان تولید خودرو و سرمایه‌گذاران بزرگ است در بورس کالا منتشر شود.

مدیرعامل بورس کالا درباره مزایای فروش اوراق سلف خودرو در بورس‌کالا برای خودروسازها گفت: خودروسازها با این روش می‌توانند از ظرفیت بازار سلف بورس کالا استفاده و منابع مالی مورد نیازشان را تأمین کنند وقتی این اتفاق افتاد در آن موقع برنامه عرضه شرکت‌های خودروساز هم مشخص می‌شود و می‌توان درباره تأمین مالی صنعت خودرو از بورس کالا با استفاده از اوراق سلف تصمیم گرفت.

تأمین مالی سلف به پشتوانه عرضه و برنامه تولید است

 

 

اقدام به داخلی‌سازی قطعات خودروهای تولیدی

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت از شرکتهای مونتاژ کننده خودرو در کشور خواست هر چه زودتر نسبت به داخلی‌سازی قطعات خودروهای تولیدی اقدام کنند.

وی اظهار کرد که مونتاژکاران باید از فول‌ سی‌کی‌دی کاری (مونتاژ کامل) فاصله گرفته و واردات قطعات خارجی به ویژه چینی را کاهش دهند.

نعمت‌زاده از شرکتهای مونتاژ کننده خودرو در کشور خواست تا برنامه زمان‌بندی خود برای داخلی‌سازی قطعات خودروهای تولیدی را ارائه کنند.

این اظهارات وزیر صنعت، معدن و تجارت در حالی است که در سال جاری تعرفه واردات قطعات خودرویی به داخل کشور افزایش یافته است.

 

زلزله بزرگ ژاپن تولیدات تویوتا و چند شرکت دیگر را متوقف کرد

 

در حال حاضر صنعت خودروسازی ژاپن با وجود برندهای معتبر بین‌المللی مانند هوندا، میتسوبیشی، نیسان و تویوتا نقش مهمی را در این صنعت جهانی ایفا می‌کند و وقوع چنین حادثه‌ای می‌تواند ژاپن را با خطر جدی روبه‌رو کند.

البته هشدار زلزله در ژاپن فقط متوجه تویوتا نبوده و بقیه‌ی فعالان صنایع هم نیاز به توقف تولید را حس کرده‌اند. هوندا، میتسوبیشی، نیسان هم ناچار به تعطیل کردن بخشی از کار خود از جمله تولید قطعات داخلی خودرو شدند.

 

رشد بزرگ شاخص بورس

در پی جمع شدن صف فروش خودرویی ها، خصوصا ایران خودرو  دیزل و بهبود قیمت جهانی فلزات اساسی اقبال برای خرید در بازار بیشتر شده و شاخص به مدد فولادی ها، بانکی ها 743 واحد مثبت شد.

 

  " گروه 4 "

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی