تحلیل مالی دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی

این وبلاگ توسط جمعی از دانشجویان مدیریت مالی دانشگاه علوم اقتصادی به عنوان پروژه ی کلاسی درس اصول مدیرت مالی2 اداره میشود.
این صفحه به صورت روزانه اپدیت میشود و مطالب آن شامل خلاصه ی روزنامه های اقتصادی و بورسی موجود من باب نگاهی کلی به موقعیت کلان اقتصادی و وضعیت موجود صنایع مختلف و همچنین گزارش های سایت کدال حول صنایع منتخب میباشد.

اخبار بازار سیمان 31 فروردین

سه شنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۵، ۰۸:۱۱ ب.ظ | | ۰ نظر


برنامه سیمانی ها در سند چشم انداز 1404
||


کسب جایگاه سوم جهان با ظرفیت تولید سالانه ۱۲۰میلیون تن، کسب رتبه نخست در صادرات جهانی و ظرفیت تولید در منطقه را می‌توان از اهداف برنامه‌ای بخش سیمان در افق ۱۴۰۴ دانست. با توجه به چشم‌انداز ترسیم شده صنعت سیمان در افق ۱۴۰۴ برای این صنعت نیز ۶ هدف کلی در نظر گرفته شده که می‌توان به ارتقای بهره‌وری، افزایش توان رقابت‌پذیری، بهینه‌سازی مصرف انرژی و آب اشاره کرد.

از سوی دیگر برای این بخش
۴ برنامه راهبردی منتخب در نظر گرفته شده که از میان آنها می‌توان به توسعه و ایجاد زیرساخت‌ها و ایجاد نظام یکپارچه در بخش توزیع سیمان اشاره کرد.

به گزارش سیمان خبر در همین حال دبیر انجمن سیمان کشور در گفت‌وگو با صمت اظهار کرد: ورود سرمایه‌گذاران خارجی به کشور باعث رشد اقتصادی خواهد شد که این امر به افزایش ساخت‌وسازها و پروژه‌های عمرانی کمک و به‌دنبال آن صنعت سیمان نیز رونق پیدا خواهد کرد.

در این ارتباط عبدالرضا شیخان اضافه کرد: سرمایه‌گذاران خارجی به طور مستقیم در ایران سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و به اعتقاد من دستیابی به تولید بیش از 120 میلیون تن سیمان که یکی از اهداف سند چشم‌انداز صنعت سیمان در افق
۱۴۰۴ به‌شمار می‌رود دشوار است اما با آغاز رونق اقتصادی کشور و افزایش پروژه‌های عمرانی یک یا ۲ کارخانه با ظرفیت یک‌میلیون تن احداث می‌شود.

اعلام پیش‌بینی سود سیمان آرتا اردبیل||


به گزارش سیمان خبر "ساربیل" با سرمایه 140 میلیارد ریال، مبلغ یک هزار و 66 ریال سود به ازای هر سهم برآورد کرده است.

شرکت سیمان آرتا اردبیل، سود خالص شرکت در این دوره را 146 میلیارد و 308 میلیون ریال در نظر گرفته است.


 

برای حفظ بازار تولید داخل و افزایش صادرات سیمان باید همه مسئولان اقدام کنند ||


فرماندار شهرستان نکا از برنامه ریزی لازم برای اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار بمنظور تکمیل زیرساختهای شهرک صنعتی نکا خبر داد .

به گزارش سیمان خبر جعفر احمدی در نخستین جلسه شورای صادرات غیر نفتی شهرستان نکا اظهار داشت گفت : امسال که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل است و تمام تلاش ما اینست که مشکلات و موانع را از پیش روی تولیدکنندگان و صادرکنندگان برداریم و شاهد شکوفایی اقتصادی در این زمینه باشیم .

در بخشی از این نشست وحید حیدری مسئول صادرات شرکت سیمان مازندران نیز گفت : برای حفظ بازار تولید داخل و افزایش صادرات باید موانع و مشکل را شناسایی و در رفع آن ، همه مسئولان اقدام کنند .

وی افزود : در سال گذشته در مجموع 302 هزار 700 تن صادرات داشتیم که از این میزان 198 هزار تن سیمان و 104 هزار تن کلینکر صادر شد .

حیدری بیان داشت : مهمترین صادرات ما به کشورهای روسیه ، آذربایجان ، قزاقستان و ترکمنستان است که امسال پیش بینی می‌شود حدود 330 هزار تن کلینکر و سیمان صادر شود ./برداشت از گزارش خبر آنلاین

 


بهره برداری فاز نخست سیمان مارگون در سه ماهه اول سال جاری||


به گزارش سیمان خبر کارخانه سیمان مارگون یکی از طرح‌های بزرگ صنعتی است که به گفته مسولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در سه ماهه اول سال جاری فاز اول این کارخانه و در 6 ماه دوم فاز دوم کارخانه به بهره‌برداری می‌رسد.

با بهره‌برداری از این کارخانه بزرگ صنعتی که زمان زیادی از آغاز عملیات احداث آن می‌گذرد حدود 170 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می‌شوند و زمینه اشتغال غیر مستقیم تعدادی زیادی از جویندگان کار نیز فراهم می‌شود.

میزان تولیدات کارخانه سیمان مارگون یک میلیون تن سیمان خاکستری در سال است که با این میزان تولید، می‌توان شاهد افزایش صادرات محصولات غیرنفتی استان کهکیلویه و بویر احمد در راستای تحقق شعار سال بود.

گروه 5

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی