تحلیل مالی دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی

این وبلاگ توسط جمعی از دانشجویان مدیریت مالی دانشگاه علوم اقتصادی به عنوان پروژه ی کلاسی درس اصول مدیرت مالی2 اداره میشود.
این صفحه به صورت روزانه اپدیت میشود و مطالب آن شامل خلاصه ی روزنامه های اقتصادی و بورسی موجود من باب نگاهی کلی به موقعیت کلان اقتصادی و وضعیت موجود صنایع مختلف و همچنین گزارش های سایت کدال حول صنایع منتخب میباشد.

اخبار ساختمانی 31 فروردین

سه شنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۵، ۰۵:۲۰ ب.ظ | | ۰ نظر

ضعف در صادرات مصالح ساختمانی

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی تهران گفت: تا به امروز در صادرات مصالح ساختمانی ضعیف عمل کردیم دستیابی به بازارهای جهانی نیازمند راهکار و برنامه‌ریزی است.

اسماعیل کاظمی رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی تهران در گفتگو باخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: ایران برای تامین مصالح ساختمانی نیازی به واردات ندارد و وارداتی که هم‌اکنون در این حوزه صورت می‌گیرد بسیار کم‌ارزش و کوچک بوده زیرا کشورها از نظر مواد کانی غیرفلزی دارای منابع غنی است.

وی افزود: این مواد در کارخانه‌ها از بالقوه به بالفعل تبدیل می‌شود به طوری که تولید سرامیک، کاشی و سیمان به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌ایم و سیمان ایران در دنیا مشتریان بی‌شماری دارد و جز مصالح ساختمانی درجه یک محسوب می‌شود.

کاظمی افزود: صادرات مصالح ساختمانی تا به امروز بسیار ضعیف بوده و علت این امر را می‌توان در مسائل بین‌المللی و سیاسیی که تاکنون وجود داشته جستجو کرد.

وی هزینه بالای حمل و نقل، ضعف در بازاریابی خارجی را از جمله دیگر عوامل عنوان کرد و افزود: برای دستیابی به جایگاه مطلوب در صادرات مصالح ساختمانی باید با شناخت و راه‌کارهای علمی و عملی وارد بازار شویم.

رقابت ناسالم پسابرجام منجر به ضرر و زیان واحدهای تولیدی می‌شود

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی تهران گفت: با اجرایی شدن پسابرجام رقابت‌های ناسالم و واسطه‌گری ها حذف می شود که همین امر می تواند میزان ضرر و زیان کارخانه‌های تولید مصالح ساختمانی را به اندازه چشمگیری کاهش دهد.

کاظمی در خصوص تاثیر برجام براین صنعت گفت: پسابرجام تاثیر کمتری بر رونق بازار مصالح ساختمانی دارد.

وی با اشاره به اینکه باید رقابت ناسالم در بخش تولید را کم رنگ کنیم افزود: کاهش بخش‌های ناسالم تولید می تواند در کاهش ضرر و زیان کارخانجات تاثیر گذاشته و رقابتی سالم را در کشور ایجاد کنیم.

کاظمی با اشاره به اینکه وابستگی کشور در حوزه صنعت با دنیا را امری اجتناب‌ناپذیر است عنوان کرد: برای دستیابی به اهداف برجام نمی‌توان تنها به اجرای این طرح اکتفا کرد بلکه باید مسئولان حضور شرکت ها و فعالان در عرصه‌های مختلف را مدیریت کنند.

کاظمی تاکید کرد: عزمی راسخ، مدیریت صحیح و اراده مصمم منجر به دستیابی به اهداف پسابرجام می‌شود.
گروه 2

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی