تحلیل مالی دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی

این وبلاگ توسط جمعی از دانشجویان مدیریت مالی دانشگاه علوم اقتصادی به عنوان پروژه ی کلاسی درس اصول مدیرت مالی2 اداره میشود.
این صفحه به صورت روزانه اپدیت میشود و مطالب آن شامل خلاصه ی روزنامه های اقتصادی و بورسی موجود من باب نگاهی کلی به موقعیت کلان اقتصادی و وضعیت موجود صنایع مختلف و همچنین گزارش های سایت کدال حول صنایع منتخب میباشد.

اخبار اقتصادی هفتم اردیبهشت

سه شنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۰۷ ب.ظ | | ۰ نظر
جدول برآوردی قیمت ۲۲ مدل خودرو با مصوبه دیشب شورای رقابت منتشر شد که براساس آن قیمت خودرو ها از حدود ۶۹ هزار تومان تا حدود ۸۵۷ هزار تومان افزایش می‌یابد.

بخشی از این افزایش قیمت به صورت رسمی و به دلیل بالا رفتن نرخ بیمه انجام شده بود و بخشی از آن هم به دلیل طمع فروشندگان و نمایشگاهدارانی بود که قیمت برخی خودروها از جمله تندر را تا یک و نیم میلیون تومان در بازار افزایش دادند.
افزایش قیمت خودرو در ابتدا موجب افزایش سود و ارزش شرکت شده اما در طولانى مدت با توجه به کیفیت پایین خودرو ها باعث کاهش استقبال خریداران و کاهش g شده و ارزش شرکت را کاهش میدهد . 


پرداخت نرخ سودهای رنگارنگ از سوی خودروسازان

بزرگترین خودروساز کشور در اقدامی بر اساس نوع محصولات خود نسبت به ارائه نرخ سود مشارکت و انصراف متفاوت اقدام کرد. به گزارش اخبار خودرو به نقل از  اقتصادنیوز، بر اساس بخشنامه‌های پیش‌فروش ایران‌خودرو، نرخ سود مشارکت از ۲۱ درصد شروع شده و تا ۲۸ درصد ادامه می‌یابد.
بر اساس این گزارش، بزرگترین خودروساز کشور که قصد دارد ۵ درصد از محصولات خود را به فروش خودروهای چینی اختصاص دهد در بخشنامه جدید فروش خود اعلام کرده که پیش فروش خودرو چینی کراس اوور H30 با برند دانگ فنگ، ۲۱ درصد و سود انصراف آن ۱۹ درصد خواهد بود که بیانگر آن است، ایران خودرو قصد ندارد از نرخ بهره بانکی سودهای مشارکت و انصراف خود را پایین‌تر آورد.
افزایش نرخ سود مشارکت در شرایط کاهش سود بانکى موجب افزایش فروش ، سود و ارزش شرکت میشود .

شرط جدید وزارت صنعت برای خودروسازان خارجی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از مذاکره با فرانسوی‌ها برای تولید خودرو در ایران خبرداد و گفت: حداقل ۴۰ درصد قطعات باید داخلی‌سازی شده و موتور خودرو هم، دارای استاندارد یورو ۶ باشد.  به گزارش اخبار خودرو به نقل از مهر ،منصور معظمی در دیدار با هیات مدیره شرکت فرانسوی سیتروئن، با اشاره به همکاری‌های قبلی ایران و فرانسه در حوزه خودروسازی گفت: امیدواریم در آینده همکاری‌های دوجانبه خوبی داشته باشیم، این در حالی است که بر اساس سیاست وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت،  داخلی‌سازی قطعات خودرو، تاکید بر صادرات تولیدات خودرویی و همچنین استفاده از تجهیزات و قطعات خودرو ساخت داخل در تولید محصولات جدید، مورد توجه و تاکید جدی قرار دارد.
ممکن است با جایگزین کردن قطعات ایرانى کیفیت محصولات کاهش یافته و سود و ارزش شرکت در نتیجه کاهش فروش ، کاهش یابد .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی