تحلیل مالی دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی

این وبلاگ توسط جمعی از دانشجویان مدیریت مالی دانشگاه علوم اقتصادی به عنوان پروژه ی کلاسی درس اصول مدیرت مالی2 اداره میشود.
این صفحه به صورت روزانه اپدیت میشود و مطالب آن شامل خلاصه ی روزنامه های اقتصادی و بورسی موجود من باب نگاهی کلی به موقعیت کلان اقتصادی و وضعیت موجود صنایع مختلف و همچنین گزارش های سایت کدال حول صنایع منتخب میباشد.

اخبار اقتصادی 8 اردیبهشت

چهارشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۳۸ ب.ظ | | ۰ نظر

نبسا

هم اکنون شرکت پلی اکریل ایران، ذوب آهن اصفهان ،
آزمایش، فولاد کاویان، لیزینگ خودرو غدیر، کابل البرز و کنتورسازی از مهمترین شرکت هایی هستند که قصد افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی را در طول سال 94 داشته اند و تحقیقات #نبسا فقط در مورد این سهم ها میباشد.



کدال

#فسرب
آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ملی سرب و روی ایران برای سال (دوره) مالی منتهی به 1394/12/29 


الف- زمان و محل برگزاری مجمع عمومی :
از کلیه سهامداران ، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت میگردد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت 10:00 روز دوشنبه مورخ 1395/02/20 درمحل تهران خیابان ولیعصر نبش خیابان جام جم سازمان مدیریت صنعتی ایران برگزار میگردد حضور بهم رسانند.

ب– دستور جلسه : 
استماع گزارش هیئت‌ مدیره و بازرس قانونی.
تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1394/12/29
انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
انتخاب روزنامة کثیر‌الانتشار
انتخاب اعضای هیئت‌مدیره
تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره
تعیین پاداش هیئت مدیره



#فخاس
پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت مجتمع فولاد خراسان

با عنایت به جزء "ب" ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان (مصوب 1386/05/03 هیئت مدیرة سازمان بورس و اوراق بهادار) به پیوست گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از مبلغ 5,600,000,000,000 ریال به مبلغ 8,000,000,000,000 ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور اصلاح ساختار مالی و تامین سرمایه درگردش واحد فولاد سازی شماره 2 که در تاریخ 1395/02/05 به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، ارائه می گردد.اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش مذکور متعاقبا اطلاع رسانی می گردد.
http://codal.ir/Reports/PrimaryMarketBoardMemberReport.aspx?LetterSerial=kDHON6jQvvdPFKbTyu%2fWnQ%3d%3d



ضعف صادرات اصلی‌ترین مشکل صنعت آلومینیوم ایران

مدیر عامل پارس آلومان کار با اشاره به برگزاری چهارمین کنفرانس بین‌المللی آلومینیوم ایران اظهار کرد: به اعتقاد بنده این دوره از کنفرانس بطور 100 درصد از دوره‌های گذشته بهتر خواهد بود.
منصور ثریایی در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز افزود: با توجه به حضور شرکت‌های خارجی و حامیان مالی شاخص در چهارمین کنفرانس بین‌المللی آلومینیوم ایران، بی‌تردید سطح استقبال از کنفرانس نسبت به دوره‌های گذشته افزایش یافته است. در واقع حضور چنین شرکت‌کنندگانی حاکی از آن است که کشورهای دیگر به دنبال بررسی هرچه بیشتر وضعیت آلومینیوم ایران هستند. از سوی دیگر این اتفاق به این معنا است که کنفرانس آلومینیوم از حالت محلی خود خارج شده است.

وی با اشاره به وضعیت آلومینیوم ایران تصریح کرد: صنعت آلومینیوم در سال 1394 نسبت به سال 1393 با رشد همراه بود، درست برعکس صنایع دیگر که در دو سال گذشته با افت بسیار قیمتی مواجه شدند.

ثریایی افزود: هرچند آلومینیوم ایران در سال 1394 با رشد همراه بود اما این رشد نسبت به کشورهای اروپایی چندان زیاد نبود زیرا میزان صادرات ما کم است. در واقع اگر میزان صادرات افزایش پیدا کند، وضعیت صادراتی آلومینیوم نیز بهتر خواهد شد.

وی همچنین درباره بازار سال 1395 آلومینیوم پیش‌‌بینی کرد: به اعتقاد من بازار آلومینیوم در سال جاری تفاوت چندانی با سال 1394 نخواهد داشت و اتفاق خاصی را در آن شاهد نخواهیم بود. دلیل این موضوع آن است که زیرساخت‌‌ها همان است.

مدیرعامل پارس آلومان کار تصریح کرد: در صورتی که روند رشد قیمتی در بازار آلومینیوم مثبت باشد، می‌‌توان در 4 یا 5 سال آینده شاهد رشد 100 درصدی بازار این محصول بود.

ثریایی درباره مشکلاتی که امروز گریبان‌گیر صنعت آلومینیوم کشور شده است، اظهار کرد: ضعف در صادرات از اصلی‌ترین مشکلات موجود در حوزه صنعت آلومینیوم است.

وی ادامه داد: در حال حاضر میزان مواد اولیه برای تامین نیاز بازار داخلی مناسب است اما این میزان ماده اولیه نمی‌تواند نیاز بازار صادراتی را پاسخگو باشد. اگر بتوانیم محصولات آلومینیوم را صادر کنیم، وضعیت این صنعت بهتر از گذشته خواهد بود.

به گفته مدیرعامل پارس آلومان کار، ایران می‌تواند با توجه به قیمت پایین محصول تولید شده که نسبت به قیمت چین نیز کمتر است، وضعیت خوبی در بازار داشته باشد. بدون شک اگر صادرات محصول نهایی افزایش یابد، تولید شمش نیز از 300 هزار تن به یک میلیون تن خواهد رسید.

وی درباره برنامه پارس آلومان کار در سال جاری نیز تصریح کرد: در سال 1394 میزان تولید ما با رشد همراه بود. در حال حاضر نیز رشد 10زدرصدی برای سال 1395 را پیش‌بینی کرده‌ایم اما اصلی‌ترین برنامه ما تمرکز بر تولید محصولات متنوع است.

به گزارش ماین نیوز، چهارمین کنفرانس بین‌المللی آلومینیوم ایران (IIAC 2016) توسط مرکز تحقیقات آلومینیوم ایران (IARC) و ایمیدرو (IMIDRO)، در تاریخ ۱۱-۱۲ ماه می سال ۲۰۱۶،‌ (۲۲ و ۲۳ اردیبهشت‌ ماه ۱۳۹۵) در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد. هدف از برگزاری این کنفرانس، تمرکز بر صنعت رو ‌به ‌رشد آلومینیوم ایران و سراسر جهان است.

دوره قبل این کنفرانس در سال ۲۰۱۴ و در شهر تهران با موفقیت برگزار شد. در این کنفرانس ۴۵۰ شرکت‌کننده داخلی و ۴۰ شرکت‌کننده خارجی از سراسر جهان گرد‌هم آمدند. در این کنفرانس بیش ‌از ۱۰۰ نماینده صنعتی از ایران و خارج از ایران نقطه‌ نظرات خود را در زمینه تکنولوژی صنایع بالادستی و پایین‌دستی آلومینیوم و پتانسیل تولید آلومینیوم در منطقه خلیج‌فارس به اشتراک گذاشتند.

از جمله مهمترین موضوعانی که در چهارمین کنفرانس بین‌المللی آلومینیوم ایران به آنها پرداخته خواهد شد می‌توان به فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی گسترده در صنعت آلومینیوم ایران، آلومینیوم و بازارهای مربوط به آن، پیشرفت‌های آتی در تولید آلومینیوم و کاربردهای آن، تکنولوژی احیای آلومینیوم، مواد خام، ریخته‌گری و انجماد، خواص مکانیکی و شکل‌دهی، بازیابی و محیط ریست، متالورژی پودر، نانوتکنولوژی، عملیات حرارتی، جوشکاری و اتصال، مواد کامپوزیتی، مواد دیرگداز، خوردگی و مهندسی سطح، شبیه‌سازی و اتوماسیون و مدیریت مصرف انرژی در صنایع آلومینیوم اشاره کرد.

هدف کنفرانس‌های بین‌المللی آلومینیوم ارائه و بحث پیرامون پیشرفت‌های اخیر در مورد آلومینیوم است که تمامی جنبه‌های تولید، فراوری، ساخت، ساختار و خواص و کاربردهای مهندسی آلومینیوم را در بر می‌گیرد. کارگاه‌های آموزشی و جلسات فناوری نیز با همکاری شرکت‌ها و سازمان‌های داخلی و بین‌المللی برگزار می‌شود. علاوه بر این در نمایشگاه جانبی کنفراس آخرین محصولات و دستاوردهای شرکت‌های داخلی و خارجی عرضه می‌شود. ارائه مقالات به صورت شفاهی و پوستر در موضوعات مختلف از دیگر بخش‌های این کنفرانس است. کمیته برگزاری کنفرانس از تمامی پزوهشگران و متخصصان برجس ته در زمینه علوم فلزی، تولید، فراوری و ساخت در زمینه آلومینیوم از ایران و سایر کشورهای جهان برای ارائه سخنرانی در کنفرانس بین‌المللی آلومینیوم دعوت به عمل آورده است.


"گروه 1"





نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی