تحلیل مالی دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی

این وبلاگ توسط جمعی از دانشجویان مدیریت مالی دانشگاه علوم اقتصادی به عنوان پروژه ی کلاسی درس اصول مدیرت مالی2 اداره میشود.
این صفحه به صورت روزانه اپدیت میشود و مطالب آن شامل خلاصه ی روزنامه های اقتصادی و بورسی موجود من باب نگاهی کلی به موقعیت کلان اقتصادی و وضعیت موجود صنایع مختلف و همچنین گزارش های سایت کدال حول صنایع منتخب میباشد.

صنعت سیمان در هشتم اردیبهشت

چهارشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۷:۳۷ ب.ظ | | ۰ نظر


ضرورت تامین بیش از 600 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل سیمان دهلران
||


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام از پیگیری اقدام عملی برای رفع مشکل واحدهای صنعتی راکد این استان خبر داد.

به گزارش سیمان خبر و به نقل از روابط عمومی فرمانداری دهلران مهندس «یارالله نصیری» در نشست ستاد تسهیل واحدهای تولیدی شهرستان دهلران، اظهار کرد: مشکلات تکنولوژی، سرمایه در گردش، بازار و نوسازی و بهسازی این واحدها انجام می‌شود.

وی افزود: امسال لوازم و ابزارها و مواردی که نیاز است اعم از سرمایه یا کمک اداری و حتی کمک قضایی پیشنهاد شده تا با استفاده از این روش‌ها کارهای عملیاتی برای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل انجام شود.

نصیری از پیشنهاد پنج طرح بزرگ حوزه نفت و گاز استان نیز خبر داد و گفت: در حوزه پالایشگاه و پتروشیمی پیشنهاد داده‌ایم و یکی از این پیشنهادات و طرح‌ها هم هفته پیش با حضور استاندار بحث فاینانس آن نهایی و سرمایه‌گذار داخلی پای کار است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام تاکید کرد: طرح‌های بعدی از جمله پتروشیمی دهلران نیز به جد در حال پیگیری است که در سال جاری اقدام عملیاتی برای اجرای آن انجام می‌شود.

وی از تدوین برنامه عملیاتی اقتصاد مقاومتی در حوزه صنعت استان خبر داد و یادآور شد: در حوزه فرش نیز برنامه‌هایی داریم که در حال پیگیری هستند.

نصیری همچنین در جریان بازدید معاون اقتصادی استاندار ایلام و فرماندار دهلران از کارخانه سیمان این شهرستان از ضرورت تامین بیش از 600 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این واحد صنعتی خبر داد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام میزان پیشرفت فیزیکی کارخانه سیمان دهلران را 76 درصد عنوان کرد و گفت: در صورت تامین اعتبار این کارخانه در یک برنامه یکساله قابل بهره‌برداری است.

وی تاکید کرد: دولت با انجام تعهدات خود یعنی تامین 45 میلیون یورو و 500 میلیارد ریال تسهیلات در این کارخانه عمل کرده است اما سرمایه‌گذار هنوز نتوانسته منابع مورد تعهد را برای اجرای این کارخانه جذب کند.

نصیری از تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت، مسئولان و سرمایه‌گذاران برای بهره‌برداری از انتهای خط کارخانه خبر داد و گفت: این تلاش‌ها برای تولید توسط کلینکر از سایر کارخانه‌ها ادامه دارد که شاید ظرف ماه‌های آینده این مهم محقق شود.


رئیس کمیسیون توسعه تجارت اتاق اهواز: صادرات سیمان به عراق متوقف شد
||


رئیس کمیسیون توسعه تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: با افزایش تعرفه صادرات سیمان به کشور عراق و ندادن ثبت سفارش جدید، صادرات سیمان به کشور عراق عملا متوقف شد اما به طور رسمی اعلام ممنوعیت نشده است.

به گزارش سیمان خبر همایون کوت زاده چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: صادرات سیمان به کشور عراق متوقف شده چرا که از سویی تعرفه صادرات سیمان افزایش یافته و از سوی دیگر ثبت سفارش جدید از کشور عراق دریافت نشده است.
وی افزود: ساخت و ساز در عراق در حال رکود است و بسیاری از طرح های ساختمانی در این کشور راکد مانده از این رو تجار عراقی تمایلی به وارد کردن سیمان از جمهوری اسلامی ایران ندارند.
کوت زاده اضافه کرد: ممنوعیت واردات سیمان به کشور عراق در همه مبادی ورودی به این کشور اعمال شده و این ممنوعیت مختص ایران نیست.

رئیس کمیسیون توسعه تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز بیان کرد: با فعال شدن شرکت های تولیدی سیمان در کشور عراق نیز شاکی ورود سیمان از ایران شدند و به جای سیمان، کلینکر (ماده اولیه سیمان) با ارزش افزوده کمتر وارد این کشور می کنند.
وی تصریح کرد: از اسفندماه سال گذشته تاکنون تعرفه صادرات سیمان به کشور عراق از 12 دلار به 55 دلار افزایش یافت با این وجود هنوز هم ثبت سفارش جدید از این کشور نداشتیم.
سال گذشته 9 میلیون تن سیمان از مرزهای شلمچه ، چذابه و مرز دریایی خرمشهر به کشور عراق صادرات شد.
در چند سال اخیر سیمان مهمترین کالای غیرنفتی صادراتی از مرزهای خوزستان به عراق بوده است.

 

صورت‌های مالی شش ماهه اول 94 سیمان تهران منتشر شد||


شرکت سیمان تهران در پایان دوره شش ماهه منتهی به 31 شهریور ماه 94 معادل 156 میلیارد و 128 میلیون ریال سود خالص شناسایی کرد.

به گزارشسیمان خبر و به نقل از سنا شرکت سیمان تهران صورت‌های مالی شش ماهه منتهی به 31 شهریور 1394 را به‌صورت حسابرسی شده منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، "ستران" اعلام کرد در دوره یاد شده معادل یک هزار و 38 میلیارد و 623 میلیون ریال درآمد حاصل از فروش خالص داشت.

از درآمد این شرکت بهای تمام شده فروش کسر شد و سود ناخالص دوره مبلغ 128 میلیارد و 585 میلیون ریال اعلام شد.

از سود ناخالص دوره هزینه های عمومی، اداری و فروش و هزینه‌های عملیاتی کسر شد و سود عملیاتی به مبلغ 74 میلیارد و 392 میلیون ریال بدست آمد.

از سود عملیاتی دوره نیز هزینه های مالی کسر و با افزوده شدن درآمدهای غیر عملیاتی به آن سود خالص دوره مبلغ به 156 میلیارد و 128 میلیون ریال رسید و بر این اساس مبلغ 89 ریال سود به ازای هر سهم محقق شد.

به سود خالص دوره نیز سود انباشته ابتدای سال اضافه شد و در نهایت مبلغ یک هزار و 270 میلیارد و 767 میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.

نرخ بهره و نرخ ارز در اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار هستند||


تنوع ابزارهای مالی در بازار سرمایه، ورود سرمایه‌گذاران خارجی، شفافیت در بازارهای پولی و مالی، اقتصاد دانش‌بنیان و حمایت از تولید از مهم‌ترین مواردی بود که در جهت دستیابی به اقتصاد مقاومتی در بیست و ششمین نشست صبحانه کاری بازار سرمایه با عنوان «اقتصاد مقاومتی و نقش نهادهای مالی» مطرح شد.

این نشست که صبح روز گذشته در هتل استقلال تهران برگزار شد با حضور مدیران ارشد بازار پول و سرمایه، سازمان و بنگاه‌های اقتصادی و بازرگانی و به همت کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران برای مدت
۲ ساعت و نیم میزبان خبرنگاران بود.

به گزارش سیمان خبر مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر نیز با اشاره به اینکه نرخ بهره و نرخ ارز در اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار است، بیان کرد: تا زمانی‌که سیاست‌ها در این زمینه مشخص نشود نمی‌توان به اقدام و عمل به شعار امسال امیدوار بود.

علی محمد بُد با اشاره به اینکه اگر نرخ بهره در کشور بالا باشد نمی‌توان اصل رقابت و کاهش قیمت تمام‌شده محصولات را در اقتصاد شاهد بود، بیان کرد: زمانی که سود فعالیت‌های تولیدی در دنیا حدود
۱۵درصد است، چگونه می‌توان با نرخ بهره بالای بانکی در کشور شاهد افزایش سودآوری بنگاه‌ها بود!




گروه 5

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی