تحلیل مالی دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی

این وبلاگ توسط جمعی از دانشجویان مدیریت مالی دانشگاه علوم اقتصادی به عنوان پروژه ی کلاسی درس اصول مدیرت مالی2 اداره میشود.
این صفحه به صورت روزانه اپدیت میشود و مطالب آن شامل خلاصه ی روزنامه های اقتصادی و بورسی موجود من باب نگاهی کلی به موقعیت کلان اقتصادی و وضعیت موجود صنایع مختلف و همچنین گزارش های سایت کدال حول صنایع منتخب میباشد.

اخبار اقتصادی 9 اردیبهشت 1395 - صنعت فلزات

پنجشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۹:۲۲ ب.ظ | | ۰ نظر

قیمت مقاطع فولادی تولیدکنندگان بخش خصوصی

تداوم روند کاهشی فولاد

گروه بنگاه‌ها: کمبود تقاضا باعث شد تا جو مثبت بازار که ناشی از وضع تعرفه و افزایش قیمت جهانی فولاد بود فروکش کند و نرخ‌ها نزولی شود. در این روز صنایع فولاد کرمان‌، مجتمع فولاد کیمیا‌، ذوب بریس، نورد آریان فولاد و گروه صنعتی درپاد تبریز نرخ محصولات را با کاهش 10 تا 40 تومانی در هر کیلو اعلام کردند.



آریان فولاد تعطیل شد


کارخانه آریان فولاد با بیش از هزار نفر پرسنل تعطیل شد. به گزارش «دنیای اقتصاد» بهمن قاسمی مدیر عامل آریان فولاد با گله‌مندی از مسوولان نسبت به مسدود شدن حساب‌های شرکت و در پی آن تعطیلی این کارخانه اظهار کرد: نظر به اینکه ماموران مالیاتی در اداره امور مالیاتی بوئین زهرا (اداره کل امور مالیاتی استان قزوین) بدون داشتن اسناد و مدارک مثبته موضوع دستورالعمل‌های مالیاتی کشور اقدام به بستن حساب‌های شرکت در این بحران اقتصادی به ویژه بحران اقتصادی فولاد کارخانه را دچار مشکل کرده‌اند، بنابراین تصمیم گرفته شد از تاریخ 08/ 02/ 94 ناچارا کارخانه را تعطیل کنیم. این مشکل به مدیرکل مالیاتی استان اعلام شد اما، متاسفانه ایشان تعطیلی کارخانه را مربوط به آن سازمان ندانست.



دفاع نعمت زاده از افزایش تعرفه واردات فولاد

 وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش تعرفه واردات فولاد دفاع کرد.

به گزارش ماین نیوز، محمدرضا نعمت زاده در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در جهت حمایت از تولید داخل چه کرده‌اید؟ افزود: یکی از اقدامات ما بازنگری در تعرفه‌ها بود و اگرچه برخی ناراضی هستند اما برای نمونه ما به اندازه کافی آهن در شرکت فولاد مبارکه تولید می‌کنیم و دلیلی ندارد که وارد شود.

به گزارش ماین نیوز، اواخر سال قبل کمیسیون ماده یک تعرفه واردات انواع محصولات فولادی را با هدف حمایت از تولید داخل این محصولات افزایش داد.



کنفدراسیون صنعت هند آماده همکاری با بخش معدن ایران

رئیس کنفدراسیون صنعت هند خواهان همکاری در اجرا،‌ نوسازی و بازاریابی فروش تولیدات معدنی و صنایع معدنی ایران شد.نخست‌وزیر هند برنامه دیدار از ایران و گفت‌وگو با مقامات عالی را پیش رو دارد از همین‌رو این تشکل نیز برای آماده‌سازی زمینه برای توسعه روابط دو طرف است.وی با اشاره به مشترکات فرهنگی و اقتصادی دو کشور افزود: همکاری در بخش معادن دیگر کشورها از جمله افغانستان، ‌بخش اکتشاف،‌ فناوری، بازاریابی و توسعه بازار حوزه معدن و صنایع معدنی ایران پتانسیل بالایی برای رشد دارد که می‌توان از آنها بهره برد و ما برای این دیدگاه جدید آماده هستیم. فوربس خاطر‌نشان کرد: ایران و هند برنامه وسیعی برای استفاده از جایگاه چابهار برای توسعه همکاری‌ها دارند که کنفدراسیون صنعت هند با توجه به تجارب بین‌المللی خود شرایط مساعدی برای اجرای طرح‌های مشترک معدنی دارد. رئیس کنفدراسیون صنعت هند گفت: از جمله راه‌های همکاری دو طرف، بخش‌های ماشین آلات و تجهیزات معدنی،‌ مواد خام، اکتشاف، انرژی، سنگ‌های تزئینی،‌ سیمان و... است.
مهدی کرباسیان افزود: ایمیدرو آماده توسعه روابط در حوزه‌های صنایع پایین دستی معدن برای ایجاد ارزش افزوده،‌ اکتشاف،‌ محیط زیست،‌ آب، امور زیربنایی همچون احداث بندر با طرف‌های هندی است. ‌ وی افزود: اگر کنفدراسیون صنعت هند علاقه‌مند به همکاری با بخش خصوصی ایران است می‌تواند با همکاری اتاق بازرگانی ایران برنامه‌هایی نیز در این بخش انجام دهد کنفدراسیون صنعت هند به‌عنوان تشکل غیردولتی در سال 1895(121 سال پیش) تاسیس شد و 8 هزار عضو دارد. این تشکل ایجاد صنایع با سیاست توسعه پایدار و توجه به معیارهای زیست محیطی را به‌عنوان ماموریت خود برگزیده است.



اخبار مربوط به کدال

شرکت ملی سرب و روی ایران


ملی سرب و روی ایران در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۹۴/١٢/٢٩ (حسابرسی شده) به ازای هر سهم ۲۹۵ ریال زیان محقق کرده است این درحالیست که در مدت مشابه سال قبل زیان محقق شده ۱ ریال بوده است. در مقایسه با مدت مشابه فروش ۳۶% کاهش داشته ضمن اینکه شرکت در این دوره ۱۰ میلیارد ریال هزینه های عملیاتی داشته است. خالص سایر درآمدهای غیرعملیاتی نیز ۴۷% کاهش داشته و هزینه های اداری, عمومی و فروش با کاهش ۱۴% به مبلغ ۳۱ میلیارد ریال رسیده است.
این شرکت براساس عملکرد ۱۲ ماهه آخرین پیش بینی سال مالی منتهی به ۹۴/١٢/٢٩ را ۱۳۱% پوشش داده است.



"گروه 1"


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی