تحلیل مالی دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی

این وبلاگ توسط جمعی از دانشجویان مدیریت مالی دانشگاه علوم اقتصادی به عنوان پروژه ی کلاسی درس اصول مدیرت مالی2 اداره میشود.
این صفحه به صورت روزانه اپدیت میشود و مطالب آن شامل خلاصه ی روزنامه های اقتصادی و بورسی موجود من باب نگاهی کلی به موقعیت کلان اقتصادی و وضعیت موجود صنایع مختلف و همچنین گزارش های سایت کدال حول صنایع منتخب میباشد.

مازاد 10 میلیون تنی سیمان

دوشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۹:۲۸ ب.ظ | | ۰ نظر

امسال بحث رویه های بتنی از اولویت های مرکز تحقیقات راه ، مسکن وشهرسازی است


گزارش سیمان خبر رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن وشهرسازی در نشست خبری امروز گقت: یکی از موضوعاتی که پارسال در دست اجرا داشتیم و امسال از اولویت های مرکز است بحث رویه های بتنی است که از نظر عمق و استحکام می تواند مزایا و برتری هایی داشته باشد.

محمد شکرچی زاده ادامه داد: ایران جزء 4 تولید کننده سیمان است و با توجه به رکود صنعت ساختمان سالانه بیش از 10 میلیون تن مازاد داریم که باید راهکاری مناسب برای مصرف میدانی سیمان داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: علاوه بر حوزه های حمل و نقل جاده ای استفاده از رویه های بتنی در فرودگاه ها نیز مهم است که در باند 22 راست فرودگاه مهر آباد با همکاری شرکت فرودگاه ها شروع شده است و تا نیمه امسال به پایان می رسد.
شکرچی زاده تصریح کرد: طرح pms (مدیریت روسازی) نیز پارسال با همکاری سازمان راهداری شروع شده است .
این طرح سامانه ای است که برنامه ترمیم رویه ها را انجام می دهد و از نظر اصول مدیریتی با بازدهی بیشتر و 60 درصد پیشرفت، تا قبل از پایان سال در اختیار سازمان راهداری قرار می گیرد.


میزان زیاد مازاد سیمان، که امری پیش بیینی شده بود؛ چراکه رکود شدید بازار مسکن موجب شده بود ساخت و ساز چندانی در کشور صورت نگیرد، در حالیکه شرکت های سییمانی به تولبد ادامه دادند و نتیجه اینکه 10 میلیون تن مازاد ایجاد گردید.
به عقیده ی ما، دولت می تواند با دادن تسهیلات، وام های کم بهره و عدم سختگیری در مورد دادن جواز ساخت، مردم را به ساخت و ساز تشویق کند. تهران هنوز هم بافتی قدیمی دارد و پتانسیل لازم برای ساخت و ساز را داراست.
مورد دیگر؛ با برداشتن تحریم ها اکنون فرصت مناسبی برای صادرات فراهم است. دولت می تواند در این راستا به شرکت های سیمانی کمک کند تا سیمان های مازاد را صادر کنند.
ضمنا خود دولت می تواند با خرید سیمان از شرکت های سیمانی به زیبا سازی و ساختن جاده ها بپردازد. همان طور که میدانیم بسیاری از جاده های کشور وضعیت مطلوبی ندارند و خطرناک هستند.
هم چنین اتحادیه ی صنفی صنعت سیمان می تواند نظارتی اعمال نماید تا بسته به میزان فروش شرکت و اندازه ی آن و میزان تقاضا، هر شرکت مجاز به تولید مشخصی از سیمان باشد تا مازادی چنین سنگین به وجود نیاید و شرکت های سیمانی هم متضرر نشوند.
حجم چنین مازادی سبب رکود و ورشکستگی شرکت های سیمانی شده و مسلما اگر چنین مازادی برطرف نشود؛ می توانیم انتظار داشته باشیم سهام شرکت های سیمانی 
بیش از پیش سیر نزولی داشته باشد.

گروه 5

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی