تحلیل مالی دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی

این وبلاگ توسط جمعی از دانشجویان مدیریت مالی دانشگاه علوم اقتصادی به عنوان پروژه ی کلاسی درس اصول مدیرت مالی2 اداره میشود.
این صفحه به صورت روزانه اپدیت میشود و مطالب آن شامل خلاصه ی روزنامه های اقتصادی و بورسی موجود من باب نگاهی کلی به موقعیت کلان اقتصادی و وضعیت موجود صنایع مختلف و همچنین گزارش های سایت کدال حول صنایع منتخب میباشد.

اخبار مسکن 14 اردیبهشت

سه شنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۵۱ ب.ظ | | ۰ نظر


تیغ دو لبه مالیات مسکن

کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی مهم‌ترین بحث اقتصاد مقاومتی است و مسئولان و کارشناسان اقتصادی عملیاتی‌ترین گزینه‌ای را که می‌تواند جایگزین پول نفت باشد درآمدهای مالیات می‌دانند. از این رو از امسال مالیات‌های جدیدی از جمله مالیات بر ساخت‌و‌ساز از بساز و بفروش‌ها و سازندگان مسکن اخذ شود. عده‌ای معتقدند این سیاست دوره رکود مسکن را طولانی‌تر می‌کند و اخذ مالیات از صاحبان صنعت ساختمان باعث افزایش هزینه‌های ساخت و در نهایت افزایش قیمت تمام شده مسکن می‌شود.

براساس اصلاحیه ماده ۷۷ قانون مالیات‌های مستقیم، قانون مالیات بر درآمد ساخت و فروش مسکن قرار است از امسال اجرایی شود و این می‌تواند محل درآمد قابل توجهی برای دولت محسوب شود، هر چند در حال حاضر با رکود سه ساله بازار مسکن میزان ساخت‌و‌ساز بسیار کاهش یافته، اما با توجه به رشد جمعیتی کشورمان و میزان تقاضا، بازار مسکن سالانه به یک تا یک‌ونیم میلیون واحد مسکونی نیاز دارد که تمام این تعداد واحد مسکونی مشمول مالیات خواهند شد.

در حالی که مالیات بر ساخت مسکن با توجه به گستردگی آن می‌تواند درآمد قابل توجهی برای دولت داشته باشد اما انبوه‌سازان معتقدند این سیاست به نفع بازار مسکن نیست و افزایش هزینه‌های ساخت، میزان اشتغال و توسعه پایدار این صنعت را کاهش می‌دهد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی