تحلیل مالی دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی

این وبلاگ توسط جمعی از دانشجویان مدیریت مالی دانشگاه علوم اقتصادی به عنوان پروژه ی کلاسی درس اصول مدیرت مالی2 اداره میشود.
این صفحه به صورت روزانه اپدیت میشود و مطالب آن شامل خلاصه ی روزنامه های اقتصادی و بورسی موجود من باب نگاهی کلی به موقعیت کلان اقتصادی و وضعیت موجود صنایع مختلف و همچنین گزارش های سایت کدال حول صنایع منتخب میباشد.

اخبار مهم پتروشیمی ها

سه شنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۲۳ ق.ظ | | ۰ نظر

امروز سهام شرکت های پالایشی روز مثبتی را پشت سرگذاشتند. بر این اساس، پالایش نفت بندرعباس که با حجم معاملات ۹ میلیونی همراه بود ۲٫۷ درصد رشد کرد و ۴۲ واحد بر نماگر بورس تاثیر مثبت برجا گذاشت. نمادهای شاوان و شراز با افزایش تقاضای خرید مواجه شدند و بیش از ۴ درصد رشد کردند.


از سویی دیگر پالایش نفت تهران در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری مجمع عمومی فوق العاده خود را به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه برگزار خواهد کرد. گفتنی است این پالایشی امروز ۱٫۵ درصد رشد قیمتی داشت. اما سرمایه گذاری صنعت نفت که روز خوبی را شروع کرده بود در دقایق پایانی در دامنه منفی معامله شد. امروز معاملات اکثر شرکت های پتروشیمی در بازه منفی رقم خورد و در این میان کرمانشا،پارسان و زاگرس اندکی مثبت شدند و ۱ درصد رشد کردند.


دلایل کندی توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در سال‌های اخیر

 معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان این که کندی توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در کشور چند دلیل دارد، گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل این امر شرائط اقتصادی و رکود موجود در کشور طی سالهای گذشته بوده است.


راه‌اندازی 14 پروژه پتروشیمی در سال جاری

 مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی با اشاره به راه اندازی حدود 13 تا 14 پروژه صنعت پتروشیمی در سال جاری گفت: برآورد می‌شود با تحقق این امر، حدود 6 تا 7 میلیون تن به ظرفیت تولید این صنعت افزوده شود.


تولید بنزین در صنایع پتروشیمی ایران از سرگرفته شد

یک مقام مسئول با اشاره به آغاز تولید بنزین با استاندارد یورو ۴ در پتروشیمی بندر امام، گفت: روزانه یک تا ۱.۵ میلیون لیتر بنزین در این مجتمع پتروشیمی تولید و برای مصارف داخلی عرضه می‌شود.


فاینانس ١٦ میلیارد دلاری برای طرحهای پتروشیمی ایران

 مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی پتروشیمی با بیان این که هم اکنون نزدیک به ١٦ طرح پتروشیمی با اعتبار مورد نیاز ١٦ میلیارد یورو برای فاینانس چین معرفی کرده ایم، گفت: از این میزان تاکنون ١٢ میلیارد یورو برای دریافت این تسهیلات به بانک مرکزی معرفی شده اند.

گروه ۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی