تحلیل مالی دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی

این وبلاگ توسط جمعی از دانشجویان مدیریت مالی دانشگاه علوم اقتصادی به عنوان پروژه ی کلاسی درس اصول مدیرت مالی2 اداره میشود.
این صفحه به صورت روزانه اپدیت میشود و مطالب آن شامل خلاصه ی روزنامه های اقتصادی و بورسی موجود من باب نگاهی کلی به موقعیت کلان اقتصادی و وضعیت موجود صنایع مختلف و همچنین گزارش های سایت کدال حول صنایع منتخب میباشد.

اخبار ساختمان 95/2/16

پنجشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۳۰ ب.ظ | | ۰ نظر

برخورد سلیقه ای در تعیین اجاره بها

 

درحالی که وضعیت مسکن کشور همچنان در رکود خود  بسر میبرد (از سال 91) و مالکان عمده بجای عرضه با قیمت پایین ، تصمیم ب صبر 4 ساله برای رونق دوباره گرفتند، بحث اجاره بها همچنان در سر تیتر اخبار مسکن در طی ماه اردیبهشت بوده و تا اواسط تابستان نیز ادامه خواهد داشت.

آنچه این مهم را از کنترل خارج کرده برخورد سلیقه ای و عدم کنترل در آن است ب گونه ای ک فشار عظیم آن بر قشر کم درآمد تحمیل میگردد.

مالکان هرساله بدون توجه ب نرخ تورم و بازار مسکن بین 5 تا 15 درصد بر اجاره بهای ملک  خود می افزایند ، این درحالی است ک افزایش حقوق ها عددی بین 7 تا 12 درصدی را نشان داده و نیز بازار مسکن حتی با مقاومت شدید مالکان و انبوه سازان همچنان سیر نزولی خود را طی میکند ; ب گونه ای ک حتی تصمیم آخوندی مبنی بر  اهدای وام تا سقف 160 میلیونی(ب ازای هر واحد ) و کاهش نرخ بهره و افزایش طرح های تشویقی برای انبوه سازان هم تاثیری نگذاشت. البته اهتمام دولت مبنی بر دریافت مالیات های معوقه و فی الحال نیز بر این آشوب افزود.

ولی تمام این ها باز هم باعث نمیشد ک اجاره بها رشد مناسب با وضعیت را تجربه کند.

کارشناسان مسکن رشد 15 درصدی را برای اجاره بها پیش بینی میکنند.

حسین توکلی از کارشناسان علت را برخورد سلیقه ای و مهدی طاهری نداشتن سیاست مدون و عدم تعادل در عرضه و تقاضا میداند.

رشد قارچی بنگاه های غیر مجاز،سیاست گذاری های اشتباه،حیاتی بودن تامین مسکن  و ... به این افزایش ها دامن میزند.

-گروه 2

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی