تحلیل مالی دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی

این وبلاگ توسط جمعی از دانشجویان مدیریت مالی دانشگاه علوم اقتصادی به عنوان پروژه ی کلاسی درس اصول مدیرت مالی2 اداره میشود.
این صفحه به صورت روزانه اپدیت میشود و مطالب آن شامل خلاصه ی روزنامه های اقتصادی و بورسی موجود من باب نگاهی کلی به موقعیت کلان اقتصادی و وضعیت موجود صنایع مختلف و همچنین گزارش های سایت کدال حول صنایع منتخب میباشد.

اخابر صنعت سیمان 20 اردیبهشت

دوشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۱۸ ب.ظ | | ۰ نظر

جزئیات جلسه سیمانی‌‌ها با وزیر صنعت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،علی‌ محمد بد  اظهار داشت: در جلسه‌ای که تولیدکنندگان سیمان با وزیر صنعت داشتند، موضوع اعتراض کارخانه های سیمان عراق نسبت به دمپینگ سیمان توسط تولیدکنندگان ایرانی در بازار این کشور مطرح و قرار شد صادرات سیمان ایران به عراق سهمیه‌بندی شود.
 
وی تصریح کرد: رکود بازار داخلی باعث تلاش تولیدکنندگان ایرانی برای صادرات سیمان به عراق شده و همین مسئله قیمت سیمان را در بازار این کشور کاهش داده است.
 
بد با بیان اینکه برای ساماندهی صادرات سیمان ایران به عراق جلسه‌ای با حضور وزیر صنعت برگزار شد، گفت: مقرر شد میزان صادرات کارخانه‌های سیمان ایران به عراق سهمیه‌بندی شود تا سیمان اضافه به این کشور صادر نشود و در نتیجه قیمت صادراتی افزایش یابد.
 
وی متوسط قیمت سیمان در مرز ایران و عراق را حدود 28 دلار عنوان کرد و گفت: قیمت سیمان در داخل کشور نیز در همین حدود است که البته بر اساس کیفیت محصول و محل عرضه اختلاف‌هایی ایجاد می‌شود.
 
عضو انجمن سیمان درمورد نحوه سهمیه‌بندی صادرات سیمان برای کارخانه‌های ایرانی نیز گفت: این سهمیه‌بندی بر اساس سوابق گذشته کارخانه‌ها و عملکرد آنها در صادرات سیمان صورت می‌گیرد.
 
به گفته وی، سال گذشته حدود 8 تا 9 میلیون تن سیمان از ایران به عراق صادر شده که 50 درصد صادرات سیمان ایران را شامل می‌شود و علاوه بر این، تولیدکنندگان ایرانی توانستند به کشورهایی مانند افغانستان، کویت، قطر، ترکمنستان و روسیه نیز صادرات داشته باشند.
 
وی تقاضای بالای بازار عراق را عاملی برای توجه بیشتر تولیدکنندگان ایرانی به صادرات سیمان به این کشور عنوان کرد و گفت: اخیراً با ایجاد رکود در بخش ساخت و ساز عراق، نیاز این بازار مقداری کاهش یافته که روی صادرات سیمان ایران تأثیر داشته است.
 
عضو انجمن سیمان ادامه داد: ممکن است با قیمت‌گذاری و سهمیه‌بندی جدید صادرات سیمان به عراق، میزان صادرات سیمان ایران به این کشور کاهش یابد اما در نهایت، قیمت سیمان صادراتی افزایش می‌یابد و درآمد بیشتری برای کشور ایجاد خواهد شد.
 
به گزارش فارس ،وی ادامه داد: طرح سهمیه‌بندی صادرات سیمان از سوی انجمن سیمان به وزارت صنعت ارائه خواهد شد

160 هزار دلار از سیمان قشم بخه سومالی صادر شد

براهیم عبدی، افزود: محموله یاد شده در دو بخش سه هزار و 500 و یکهزار و 500 تنی به سومالی صادر شده است.
وی با بیان اینکه کشورهای شمال آفریقا و حاشیه خلیج فارس مهمترین مقصدهای صادراتی این کارخانه هستند، اظهار کرد: با ارتقای فناوری های این واحد صنعتی و برنامه ریزی های انجام شده، صادرات این کارخانه از چهار میلیون دلار به افزون بر 6 میلیون دلار افزایش می یابد.
عبدی با اشاره به اینکه در این کارخانه سیمان تیپ 2، تیپ پنج، سیمان های رنگی، بِلِن بالا، لُو آلکالی و سیمان با مقاومت بالا تولید می شود، مقصد محموله های صادراتی این واحد صنعتی را کشورهای سومالی، لیبی، سریلانکا، مصر، عمان، کویت، تاجیکستان، ترکمنستان، عربستان عراق، امارات متحده عربی و قطر اعلام کرد.
مدیر تولید و جانشین مدیر کارخانه سیمان قشم از رایزنی برای صادرات محصول های صادراتی این کارخانه به کشورهای هند و پاکستان خبر داد و افزود: به زودی شاهد افزایش مقصدهای صادراتی این شرکت خواهیم بود.
به گزارش ایرنا، کارخانه سیمان قشم با ایجاد اشتغال برای 210 نفر به صورت مستقیم، فعالیت خود را از سال 79 آغاز کرد و 6 سال متوالی به عنوان واحد نمونه صنعتی، پنج سال به عنوان واحد نمونه صادرات هرمزگان شناخته و یک سال موفق به دریافت نشان برتر مدیریت کنترل کیفیت کشور شده است.

 

تحلیل:صادرات سیمان به سومالی و یا سایر کشورهی دیگر به جز عراق می تواند به صنعت سیمان ایران برای خروج از رکود کمک کند یعنی مدیران شرکت ها باید به دنبال بازاری جدیدی برای فروش سیمان تولیدی خود باشند.

گروه5

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی